پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه نهاوند

حوزه/ مراسم یادبود آیت الله محمدی(کاویانی)، مسئول حوزه علمیه نهاوند که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند، ظهر امروز در مراسم یادبود آیت الله محمدی(کاویانی)، مسئول حوزه علمیه نهاوند که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد، با بیان این که علما وظیفه سنگین‌تری در برابر دیگر اقشار دارند، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که متاسفانه با آن مواجه هستیم، وجود برخی از علمایی است که نه تنها ولایتمدار نیستند، بلکه عالم به زمان و دشمن شناس هم نیستند و به هر دلیلی حب دنیا دارند.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه بهترین عمل ها، خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این روایت، بهترین عمل ها را، در شناخت خداوند و شناخت عمیق دین عنوان کرده اند. اگر کسی علم به خدا و فقه به دین پیدا کند و واجبات را انجام دهد، اهل نجات خواهد بود، اما اگر این ویژگی ها را نداشته باشد، شب و روز هم نماز بخواند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر لزوم معرفی علمای ربانی به جامعه، خصوصا نسل جوان، ابراز داشت: تنها راه برون رفت از این فتنه‌ها و مشکلات این است که در درجه اول، خدا را به درستی بشناسیم و سپس مردم را هم با علمای ربانی و در راس آن مقام عظمای ولایت آشنا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر علم می‌خواهید، علم به تعلم در کلاس نیست، بلکه علم واقعی نوری است که در قلب کسانی قرار می گیرد که خدواند بخواهد او را هدایت کند.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه اگر شخصی می خواهد به عبودیت واقعی دست پیدا کند باید در بعضی از موضوعات یقین پیدا کند، اظهار داشت: در مسیر عبودیت شخص باید بداند که خودش هیچ کاره است و هر چه در جهان وجود دارد از آن خدا است.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که انسان باید نسبت به آن اعتقاد داشته باشد، این است که همه اقدامات بشر در مسیر بندگی جزء وظایف او است و اینکه اشتغالات انسان باید در حوزه عمل به واجبات و ترک محرمات باشد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله محمدی، ابراز داشت: بنده نزدیک به چهل سال در نهاوند خدمت ایشان بودم و علائمی که نشانه یک عالم کامل بود را در ایشان دیده بودم.

وی تصریح کرد: آیت الله محمدی هیچ گاه به دنبال هوا و هوس نبود و این موضوع را ما در عمل از ایشان دیده بودیم، به طور مثال زمانی که بنده به عنوان امام جمعه نهاوند منصوب شدم با وجود آن که ایشان از من با سواد تر و بزرگتر بودند، اما از بنده به صورت جدی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه این عمل آیت الله محمدی نشان از ولایت مداری ایشان بود، اظهار داشت: حب دنیا در آیت الله محمدی وجود نداشت و تمام عمر خود و هر چه داشت را در راه حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب خرج کرد و این بسیار مهم است که یک نفر در تمام عمر خود ثابت قدم در مسیر خیر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha