شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ ویژه برنامه «نمازجمعه و انتظار» با حضور مدیر حوزه سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان ۴ نقش و تأثیر مهم نمازجمعه در جامعه‌ را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه استان سمنان در مهدی‌شهر، با عنوان «نماز جمعه و انتظار» به میزبانی مسجد صاحب الزمان(عج) بازار این شهر اظهار داشت: نمازجمعه دارای آثار و برکات فراوانی است و پاکی انسان یکی از برکات نمازجمعه است و در روایات است که اعمال انسان پس از حضور در نمازجمعه از سرگرفته می شود و برخی از عمل ها اینگونه است که اگر انسان گذشته درستی نداشته باشد، با اثر و برکات آن، اعمال انسان از سر گرفته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه چند اثر در جامعه ای که نماز جمعه اقامه می شود، شکل می‌گیرد، تصریح کرد: نخستین تاثیر اقامه نماز جمعه در جامعه «بصیرت» است و بصیرت در سایه نمازجمعه و اقامه آن در جامعه حاصل می‌شود و در خطبه دوم نوعاً در موضوعاتی که ضرورت جامعه است سخن گفته می شود.

وی افزود: دشمن با انواع و اقسام حیله ها و ترفندها همواره خواسته است انقلاب اسلامی را تضعیف کند اما نظامی که ۴۰ سال پیش به عنوان یک نهال غرس شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که دشمن نمی‌تواند به آن ضربه بزند؛ در حوادث آبان ماه امسال مشاهده کردید که مردم صف اعتراضات خود را با وجود سختی های معیشتی از دشمن جدا کردند و تا دیدند که در صفوف اعتراضی خودشان دشمن ورود پیدا کرده است، با یک اشاره ولایت راه خود را جدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: دشمن در نقشه اخیرش بر علیه مردم و نظام نیز ناکام ماند و امیدواریم این ناکامی های دشمنان همچنان ادامه داشته باشد تا پرچم انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان(عج) برسد.

وی گفت: دومین تاثیر اقامه نماز جمعه در جامعه «تقوا» است و پرهیز از گناه و پاکدامنی یکی از اثرات نمازجمعه در جامعه است و جامعه ای که در آن اقامه نمازجمعه می شود، تقوا تقویت می‌شود و هرچه تقوا افزایش یابد، اثر نمازجمعه ملموس تر است و شرکت در نمازجمعه باید تبدیل به یک فرهنگ شود و جامعه ای که نمازجمعه دارد، اثر تقوا در آن جامعه مشهود تر است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: سومین تأثیر اقامه نماز جمعه در جامعه «وحدت و یکپارچگی» است و جامعه ای که نمازجمعه در آن اقامه می‌شود وحدت و یکپارچگی باید در آن مشاهده شود و وحدت بر مبنای توحید که یکی از شاخه‌های آن ولایت به شمار می‌رود از اثرات نمازجمعه است و دشمن به دنبال تفرقه و تضعیف وحدت و ایجاد شکاف در جامعه است و جامعه با نمازجمعه، جامعه‌ای متحد است.

وی گفت: اختلاف سلیقه امری بدیهی است و وجود دارد اما در اصل انقلاب و نظام و تصمیمات کلیدی نظام باید محور وحدت مد نظر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان افزود: چهارمین تاثیر اقامه نماز جمعه در جامعه «رؤیش‌ها» است و رؤیش از دیگر آثار نمازجمعه است و جامعه با نمازجمعه، رؤیش هم دارد و رؤیش یعنی انقلاب تمام شدنی نیست و تداوم دارد و دشمن بر روی نسل جوان و نوجوان خیلی برنامه ریزی کرده است و حضور این جوانان و نوجوانان در صحنه های انقلاب و نظام اعم از راهپیمایی و تجمع های بصیرتی مهم است و حماسه ۹ دی ماه امسال نیز حضور مردم در صحنه برای دشمن بسیار معنا دارد که یعنی با وجود مشکلات از انقلاب فاصله نمی‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرمودند که «نمازجمعه سنتی از پیامبراکرم(ص) و بشارتی برای مؤمنان و توبیخی برای منافقین است» و این نشان دهنده اهمیت جایگاه نمازجمعه در کلام معصومین(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    عالییییی