پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب های یک بار مصرف برای پزشکان مسلمان در بیمارستانی در بریتانیا

حوزه/ بیمارستان رویال دربی در بیرمنگام بریتانیا؛ به منظور جلوگیری از انتقال عفونت برای نخستین بار اقدام به ارائه حجاب های یک بار مصرف برای پزشکان و کارکنان زن مسلمان کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، بیمارستانی در بریتانیا برای نخستین بار، اقدام به ارائه حجاب های یک بار مصرف برای پزشکان و کارکنان مسلمان زن، به منظور جلوگیری از انتقال میکروب ها به بیماران کرده است.

فرح روسلان پزشک جوان بیمارستان رویال دربی، هنگام آموزش پزشکی در این بیمارستان این ایده را ارائه داد.

وی پس از ساعت ها که در بخش بیمارستان حجاب سنتی خود را به سر  داشت به این نتیجه رسید که ممکن است این حجاب منجر به انتقال عفونت به بیماران شود.

روسلان که اصالتا مالزیایی تبار است، برای نحوه اجرای طرح روسری های یک بار مصرف و استریل، به کشور خودش مراجعه کرده و پارچه ای را انتخاب کرد که در عین محجوب بودن، مانع از فعالیت های او در حین کار پزشکی نشود.

او گفت:  من تمام روز از روسری مشابه استفاده می کردم که کاملاً استریل و ایده آل نبود. در عین حال که دلم نمی خواست حجابم را دربیاورم نگران انتقال عفونت به بیماران بودم. به همین دلیل راه میانه را گفتم و باید یک لباس مخصوص برای این کار درنظر گرفته می شد.

 وی افزود: بسیار خوشحال هستم که ایده ای که داشته ام به واقعیت تبدیل شده است و این روسری در حال حاضر برای همه کارمندان در دسترس است.

جیل تیرنی ، جراح مشاور  خانم روسولان  ضمن ابراز خوشحالی از این طرح گفت: این کار هزینه زیادی نداشته است و امیدوارم که نتیجه بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha