جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه گفت: مرحله مقدماتی نهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث، معارف و تفسیر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث، معارف و تفسیر در استان قم اظهار داشت: مرحله استانی مسابقات ویژه رشته های قرائت، (ترتیل و تحقیق) و حفظ، (۵، ۱۰، ۲۰ و کل) می­باشد.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: نهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث، معارف و تفسیر در ۱۳ رشته و در سه مرحله استانی، نیمه نهایی و کشوری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مرحله اول، استانی و مقدماتی است و توسط استان‌ها برگزار می‌شود. تا کنون بیش از ۳۲۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

این مدیر تهذیبی گفت: ۱۶ مرکز برگزار کننده داریم در حالی که در سال گذشته در ۱۰ محل برگزار شد و در این مقوله نیز رشد و توسعه داشته ایم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: البته در برخی از رشته ها هنوز امکان ثبت نام وجود دارد و احتمال می‌دهیم آمار به بیش از ۴ هزار نفر در رشته های قرآن و حدیث برسد.

وی خاطرنشان کرد: دور مقدماتی مسابقات تاکنون در ۱۱ استان برگزار شده و در سایر استان­ها تا ۲۹ آذرماه به اتمام می­رسد. همچنین مرحله نیمه نهایی مسابقات در برخی رشته ها مانند خطابه و دعاخوانی به صورت ارسال فایل می­باشد و برخی رشته ها نیز به صورت حضوری در قم انجام می شود.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه عنوان کرد: آزمون رشته ­های کتبی در ۱۳ دی ماه به صورت سراسری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: رشته های مقدماتی در استان قم توسط مرکز امور واحدهای آموزشی و در مدرسه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با همکاری ستاد برگزار می‌شود و قرار است جمعه ۲۹ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب، برگزار شود.

وی در مورد تغییر این دوره نسبت به دوره های قبل بیان کرد:در دوره نهم تعداد رشته ها افزایش یافت و رشته های تفسیر و حفظ موضوعی و دعاخوانی اضافه شده همچنین تعداد شرکت کنندگان به ویژه در حفظ موضوعی بیشتر شد.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: طلاب همه سطوح حتی درس خارج در رشته حفظ موضوعی می توانند شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد مسابقات دارای کمیته­‌های فنی، اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی، مالی و دبیرخانه است. کمیته علمی و فنی انتخاب و هماهنگی داوران را بر عهده دارد که از داوران برجسته ای دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در استان قم حدود ۸۴۲ نفر رشته تاکنون ثبت نام کردند که پیش بینی می شود این آمار از ۹۰۰ نفر رشته نیز بگذرد.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: برخی از رشته ها نیاز به ارتقاء دارد.

 این مسابقات فرصت مناسبی برای شرکت طلاب سطوح عالی در رشته هایی مانند خطابه قرآنی می باشد.

وی اظهار داشت: در پایان لازم است از همکاری همه مدیران و معاونین تهذیب مراکز استانی که در برگزاری مسابقات و تشویق طلاب به این امر تلاش کرده اند تقدیر کنیم و امید است که این فعالیت ها زمینه ترویج و انس بیشتر طلاب با قرآن کریم و معارف اهل­بیت علیهم السلام را فراهم نماید.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha