دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب فردوس و اسلامیه

حوزه/ نیروسازی برای آینده انقلاب یکی از وظایف ماست که می توانیم در قالب های گوناگون به این مهم بپردازیم و یکی از بسترهای آن، حلقات صالحین بسیج است که در مساجد فعال می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بابایی، امام جمعه فردوس در جلسه طلاب و فضلای فردوس و اسلامیه که در سالن جلسات کتابخانه مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به بخشی از مناجات حضرت أمیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و  اظهار داشت: حضرت در این مناجات می فرمایند: «إِلهِی کَفی بِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً، وَ کَفی بِی فَخْراً أَنْ تَکُونَ لِی رَبّاً، أَنْتَ کَما أُحِبُّ فَاجْعَلْنِی کَما تُحِبُّ/ خدایا مرا این عزّت بس است که بنده تو باشم و برایم این افتخار کافی است که تو پروردگار من باشی، تو آنچنانی‌که دوست دارم، مرا هم چنان کن که دوست داری».

وی ابراز داشت: چشم امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز قریب به ۴۰ مرتبه از کلمه جوان استفاده کرده اند که نشان از اهمیت این موضوع است.

امام جمعه فردوس خاطرنشان ساخت: نیروسازی برای آینده انقلاب یکی از وظایف ماست که می توانیم در قالب های گوناگون به این مهم بپردازیم و یکی از بسترهای آن، حلقات صالحین بسیج است که در مساجد فعال می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی تصریح کرد: رهبر انقلاب از وضعیت فعلی کشور رضایت ندارند و منتظر جوانان هستند تا پای میدان آمده و مسئولیت ها را به دست بگیرند تا بتوانیم از مشکلات موجود رهایی پیدا کنیم.

وی بیان داشت: نقش روحانیت در مسئله تربیت و هدایت شبکه صالحین، بسیار پررنگ است و باید با تلاش و همت خود این طرح را به ثمر برسانند.

امام جمعه فردوس اظهار داشت: همه می دانیم که رهبر انقلاب، مراجع و جامعه روحانیت از وضعیت موجود کشور راضی نبوده و کارنامه مجلس دهم شورای اسلامی نیز روشن است؛ پس باید با تلاش و همت خود مجلسی انقلابی و توانمند برای دوره یازدهم داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید تا دو ماه باقیمانده تا انتخابات، در این راه تلاش وافر داشته باشند تا بتوانیم افرادی انقلابی، ولایی، توانمند و متخصص راهی مجلس نماییم تا مجلسی در تراز نظام و جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: حضور افرادی در تراز انقلاب ایجاب می کند که طلاب و فضلا در معرفی این افراد تلاش کنند تا مردم بتوانند افراد صالح و شایسته را شناسایی کرده و به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: امروز شاخص های نماینده اصلح در نمازجمعه فردوس مطرح می شود تا مردم بتوانند افراد انقلابی و توانمند را انتخاب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی بیان داشت: امروز نیازمند مبلغانی هستیم تا بتوانند شاخص های نماینده انقلابی را برای مردم منطقه تبیین نمایند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، امام جمعه اسلامیه نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه همنشینی با طلاب و فضلا، لذت بخش است، گفت: برای بنده افتخاری است که در جلسه طلاب و فضلا حضور پیدا کردم و آن را توفیقی برای خود می دانم.   

وی اظهار داشت: آنچه که سبب فخر و مباهات ما خواهد شد، ادامه دادن راه انبیاء و بزرگان دین است.

امام جمعه اسلامیه ابراز داشت: یکی از بزرگترین و ویژه ترین مأموریت های پیامبران، خارج کردن مردم از ظلمت به روشنایی است و امروزه ما نیز ادامه دهنده راه آن بزرگان بوده و باید در این مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری خاطرنشان ساخت: برای خروج مردم و جامعه از ظلمت در ابتدا خودمان باید نور شویم تا بتوانیم نورانیت را به مردم هدیه دهیم و با عبادت، بندگی، انس با قرآن، نمازشب و توسل به معصومین (ع) می توانیم این نورانیت را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: شناسایی مصادیق ظلمت از دیگر وظایف طلاب و فضلاست تا بتوانند با شناخت آن، مردم را از تاریکی، تحیر، سردرگمی و سرگردانی نجات دهند.

امام جمعه اسلامیه بیان داشت: امروز با مشکلاتی که مواجه هستیم، مردم دچار سردرگمی و تحیر شده و نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند؛ از طرفی خواهان دین و معنویت هستند؛ اما از طرفی شاهد مشکلاتی هستند که آنان را از معنویت دور می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری اظهار داشت: امروز باید با دید یتیم نوازانه باید به جوانان نگاه کنیم؛ چراکه امروز جوانان ما یتیم هستند و وظیفه ماست که این افراد را از یتیمی درآورده و آنان را مورد نوازش قرار دهیم.

وی ابراز داشت: وقتی انسان در میان مردم قرار می گیرد و شاهد مشکلات آنان می شویم، به این نتیجه خواهیم رسید که می توانستیم کارهایی را انجام دهیم؛ ولی به وظایف خود به درستی عمل نکردیم.

امام جمعه اسلامیه خاطرنشان ساخت: از منظر معصومین (ع)، خدمت به مردم، معیار سنجش انسان هاست و با این خدمت ها می توانیم به این معیارها دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری تصریح کرد: باید به این موضوع بنگریم که چه مقدار دست مردم را گرفته ایم و به چه مقدار به آنان خدمت کرده ایم.

وی بیان داشت: با افتخار به دنبال تقویت نیروی انسانی و فرهنگ سازی در منطقه هستیم و در این راه نیازمند کمک و یاری طلاب و فضلای عزیز می باشیم.

امام جمعه اسلامیه اظهار داشت: ما در خدمت طلاب و فضلایی که برای مباحث تبلیغی و فرهنگی به منطقه تشریف می آورند، بوده و امکاناتی را برای این عزیزان تدارک دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به برکات و ثمرات تبلیغ، ابراز داشت: درخواست ما از طلاب و فضلای فردوس و اسلامیه این است که در منطقه بیشتر حضور پیدا کرده و در میان مردم و جوانان قرار بگیرند تا بتوانیم از ظرفیت این عزیزان استفاده نماییم.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس و اسلامیه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ما در شهرستان فردوس مدیون بزرگانی هستیم که زحمات بسیاری برای انقلاب کشیده و تلاش های بسیاری داشتند.

وی اظهار داشت: با رفتن حجت الاسلام والمسلمین زمانی، امام جمعه سابق اسلامیه، بسیاری از افراد نگران بودند که پس از رفتن ایشان، چه شخصی جایگزین آقای زمانی خواهد شد و بحمدالله امروز مردم بسیار راضی هستند و مباحث فرهنگی رونق مناسبی داشته است.

نماینده طلاب فردوس و اسلامیه ابراز داشت: جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، محور قرار گرفته است و در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا، برنامه ریزی هایی شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: ارتباط با جریان دانش آموزی آموزش و پرورش و جوانان، باید بیش از این باشد و جا دارد طلاب ما در حوزه علمیه فردوس و چه در قم و مشهد در این مسئله ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بیان کردند: «پای جریان نظام انقلابی تا ابد ایستاده ایم» و ما نیز باید همچون رهبر معظم انقلاب، با همت و تلاش خود پای این جریان بایستیم و به ائمه جمعه منطقه خود کمک دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدجهانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    نزدیک انتخابات!