پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان

حجت الاسلام مومنی گفت: نزدیک شدن به ارزش های دینی، آگاه شدن از دستاوردهای علمی جدید و رفع نیازهای جامعه، از اقداماتی است که باید در لوای وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، شامگاه چهارشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  برگزار شد، در پاسخ به ادعا و برخی از شبهات پیرامون بودجه نهادهای حوزوی، اظهار کرد: امروز وضعیت حوزه های علمیه در بحث اعتباری و بودجه به مراتب از دانشگاه ها بدتر است.

وی بیان داشت: وحدت یک امر اعتباری است و با نشستن و صحبت، به یک تفاهم می رسیم، راجع به وحدت حوزه و دانشگاه رهبر معظم انقلاب فرمودند (وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین در نظام اسلامی است و هدف نزدیک کردن دو نهاد به یکدیگر است).

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر در گذشته دشمنان خواهان دور شدن این دو نهاد از یکدیگر بودند، امروز به حمد الله خلاف خواسته دشمن محقق شده است.

وی توضیح داد: تاسیس همه دانشکده‌های گوناگون دانشگاهی در حوزه و دنبال کردن تخصص های حوزوی در دانشگاه ها و بلعکس و همچنین جایگزینی ۱۰۰ درصدی روش‌های حوزوی در دانشگاه جزء وحدت حوزه ودانشگاه نیست!.

حجت الاسلام مومنی در ادامه به انتظارات این دونهاد از یکدیگر بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب  اشاره کرد و گفت: از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه در مرحله نخست شناخت محیط طلبگی از سوی دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: حضور فعال در مسائل علمی جهان  که با تلاش هر دو نهاد رقم می خورد، حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه و تشکیل جلسات هم اندیشی و ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه با نیازهای متقابل از دیگر الزامات است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: نزدیک شدن به ارزش های دینی و آگاه شدن از دستاوردهای علمی جدید، شکست نقشه دشمنان و سازندگی و رفع نیازهای جامعه اقداماتی است که باید در لوای وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود.

وی افزود: حداقل برای بیانیه گام دوم و سند الگوی پیشرفت اسلامی  نشست های هم اندیشی با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار شود که کمکی برای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه ما امروز نیازمند نشست های متقابل هستیم گفت: ما در حوزه اخلاق به عنوان نمونه در فهم اینکه اخلاق چند نوع بوده و یا اینکه اخلاق با روانشناسی دو علم متفاوت است یا یکی از موضوعات اصلی است نیازمند نشست های گفت وگویی با دانشگاهیان هستیم.

وی در پایان اذعان کرد: امکان اجرایی کردن بسیاری از امور بدون فهم مشترک میان حوزه و دانشگاه میسر نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha