پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که موفق به پشت سر گذاشتن چهل سالگی اول خود شده و این انقلاب در دنیا بی نظیر و بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نفیسه حسینی‎واعظ، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی جستارهای پژوهشی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در گرگان اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال برای رشد علمی و دینی به شمار می روند و بدون هر یک از بال ها امکان پیشرفت برای کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره از وحدت حوزه و دانشگاه در هراس بودند و این وحدت و همبستگی حوزویان و دانشگاهیان در مسائل مختلف بهترین راه حل خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: جایگاه تحقیق و پژوهش در فرهنگ اسلام به اندازه ای بالا است که در دین اسلام و به تبع آن در معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) اصالت هر آنچه مهم خوانده شده بر مبنای پژوهش استوار است.

حسینی‎واعظ گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که موفق به پشت سر گذاشتن چهل سالگی اول خود شده و این انقلاب در دنیا بی نظیر و بی سابقه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با قیام های دیگر دنیا متفاوت است، چرا که انقلاب اسلامی ایران که با معماری رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) شکل گرفته مبنایش قرآن و سنت بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان یادآور شد: انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب های گام نخست خود را پشت سر گذاشته و در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب قرار داریم و نیاز است که با توجه به نقطه عطف و بلوغ بودن عدد چهل در گذشته و آینده خود تعمل داشته باشیم و بر این اساس نقاط ضعف گذشته را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

حسینی‎واعظ با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: این بیانیه ره توشه ای است که برگرفته از ده‌ها سال تجربه مدیریت و حکومتی معظم‎له برای ملت با ایمان، شجاع، دلیر و مبارز ایران است که در واقع نتیجه یک عمر تجربه عمراه با تقوا و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: در سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسئله جوانان توجه ویژه شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه نقطه اوج حرکت انقلابی ما تحقق تمدن نوین اسلامی است که زمینه ساز ظهور حضرت حجت( عج) است، ابراز کرد: همگی باید با عزمی راسخ به دنبال عملیاتی شدن رهنمودهای ناب که برگرفته از قرآن و روایت اهل البیت(ع) است، باشیم.

حسینی‎واعظ بیان کرد: حوزه های علمیه به دلیل جایگاه علمی و تبلیغی خود در جامعه نقش بسیار موثر و تعیین کننده ای در تبیین گام دوم انقلاب اسلامی برعهده دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به پیشرفت جامعه اسلامی وجود دشمن امری طبیعی است، از سوی دیگر با سازندگی، مرزبانی و گسترش تمدن سازی اسلامی توسط حوزه های علمیه باید نقشه های کثیف غرب و دشمن های این تمدن را نقش بر آب کرد و مکر حیله گران را به آنها برگرداند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان خاطرنشان کرد: با تمدن سازی اسلامی باید دست رد به سینه دشمن زد؛ حوزه های علمیه مهمترین رسانه در امر تبلیغ و انتقال پیام اسلام هستند.

حسینی‎واعظ ابراز کرد: حوزه های علمیه خواهران با توجه به نقش مهم و اثرگذار بانوان در جامعه بار مهمی از تحقق این بیانیه را بر دوش دارند، تربیت بانوان عالم، مومن، متعهد، اصلی و انقلابی و آگاه و وظیفه شناس در ایفاء وظیفه مادری و همسری و پاسداری از تکریم و تعالی خانواده در کنار تربیت بانوان متخصص و کارآمد در راستای تحقق ماموریت های حوزه های علمیه در عرصه های مختلف از مهمترین رسالت حوزه های علمیه خواهران است.

وی تصریح کرد: در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، از فروردین همایش جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب هدفگذاری و در اردیبهشت ماه امسال از پوستر آن رونمایی شد، همچنین ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از ۱۰ اثر برگزیده این همایش تجلیل می‎شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha