جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: آیت‌الله تألهی در همه امور ولی فقیه را حجت خدا می‌دانست و از خود چیزی نداشت که آن را مقدم بشمارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در کنگره بزرگداشت آیت‌الله تألهی در همدان، ایشان را مصداق عبدالله و عبدالرزاق دانست و گفت: علت اینکه برخی از افراد در تاریخ ماندگار می شوند، این است که آنها مسیر درست را تشخیص داده‌اند و در آن ماندگار شده اند.

امام جمعه موقت تهران افزود: تفاوت عرفا با دیگران در این است که، آنها دین خود را از قید نفسانیات رها کرده اند و دنبال رو مسیری هستند، که آنها را به خدای تعالی برساند.

وی با بیان این که عارف همه جا را کوی یار می داند، اظهار داشت: عارف ادیب الله است، به این معنی که تربیت یافته خدای تعالی است و لذا هیچ گاه از این حرم امن خارج نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، پیامبر اسلام(ص) را بزرگترین عارف دنیا عنوان کرد و گفت: فعالیت ها و کارهای پیامبر اسلام، همه و همه دعوت به سوی خداوند بوده است.

امام جمعه موقت تهران، رمز اصلی وارد شدن به مکتب عشق را، نظر الهی دانست و گفت: اینکه امام خمینی(ره) توانست قدرت دین را به جهانیان نشان دهد و قدرت‌های بزرگ دنیا را ناتوان کند، همه حکایت از این نظر الهی دارد.

وی تصریح کرد:  زمانی که خرمشهر سقوط کرد، امام به هیچ وجه متزلزل نشدند و تنها فرمودند: «جنگ است، جنگ»؛ و وقتی که خرمشهر آزاد شد نیز، نسبت به این پیروزی مغرور نشدند و فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که خواسته علما این بود که همه چیز را بدهند تا خدا را داشته باشند، ابراز داشت: اوج این عرفان را در صحرا کربلا می توان یافت که حضرت سیدالشهدا همه هستی خود را در راه خداوند تقدیم کرد.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله تألهی خاطر نشان کرد: کسب علم به خواندن کتاب و حوزوی بودن نیست، بلکه کسی که عالم است و به عرفان می‌رسد را باید نشانه و آیه ای از جانب خداوند بدانیم که به سرچشمه اصلی متصل است.

امام جمعه موقت تهران، در پایان ولایت پذیری آیت الله تألهی را ویژگی برتر ایشان دانست و گفت: آیت‌الله تألهی در همه امور ولی فقیه را حجت خدا می‌دانست و از خود چیزی نداشت که آن را مقدم بشمارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha