دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش طلیعه حضور بانوان حوزوی یزد در اردکان آغاز به کار کرد+عکس

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: پیامبر(ص) در کنار مردم، همراه مردم، با مردم و هم سخن با مردم بود، لذا به مردم از بالا نگاه نکنیم، چون ما می خواهیم همراه مردم انقلاب را به دست امام زمانمان بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، معصومه ظهیری، عصر امروز در همایش بزرگ ۵۰۰ ورودی جدید مدارس علمیه خواهران استان یزد، گفت: انسان متخلق به حسن خلق بودن و در مسیر ارزشهای الهی گام برداشتن وظیفه همه است و اختصاص به سن و سال ندارد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: نشر معارف تکلیف عده ای است چنانچه به پزشک متخصص و مهندس از رشته های مختلف نیاز داریم. اخص این وظیفه این است که بانوی آگاه طلبه اندیشمند دو وجهی کار می کند، اول به عنوان بنده صالحه خدا بودن و مطیع امر الهی است و دوم در بستر خانواده هم تأثیرگذاراست  و هم به صورت فراگیر در مسیر تربیت نسل هاست.

وی با بیان این که ریشه در خانواده، «مادر» است، تصریح کرد: نگاه مادرانه همان چیزی است که خدا بالقوه درون جنس دختر برای مهرورزی و مادری قرار داده است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: قله نگری و جهانی اندیشی وظیفه بانوان طلبه است.

ظهیری با یادآوری حدیثی از امام علی (ع) «فرصت ها چون ابر در گذر است پس آن را غنیمت بشمارید قبل از اینکه از دست بدهید» افزود: جوانی گل فرصت هاست و سر لوحه برنامه ریزی شما این باشد که پیامبر (ص) دو چیز به یادگار گذاشت؛ کتاب خدا و اهل بیت(ع)؛ وظیفه من نسبت به این دو چیست؟ عمل صالح و عمل صالحی که آن را نشر دهیم چیست؟

ظهیری با یادآوری دو موارد قبلی «انگیزه و برنامه ریزی» ادامه داد: طلبه خوب، طلبه ای است که زبان مردمش را بفهمد و با ادبیات آنها صحبت کند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) در کنار مردم، همراه مردم، با مردم و هم سخن با مردم بود، لذا به مردم از بالا نگاه نکنیم، چون ما می خواهیم همراه مردم انقلاب را به دست امام زمانمان بدهیم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به بانوان طلبه گفت: آبرو دار حضرت زینب(س) باشید و بدانیم که ارث اسلام به دست ما سپرده شده است که باید محافظ آن باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha