جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی در قم

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: فقدان آیت الله هاشمی شاهرودی برای حوزه علمیه ضایعه بزرگی بود، ایشان شخصیتی ولایتمدار مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند، همین اعتماد موجب می شد که همواره برای مسئولیت های خطیر برگزید شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه زمان بسیار زود می گذرد، عنوان کرد: سرعت به پایان رسیدن عمر انسان بسیار زیاد است.

وی افزود: انسان باید از فرصت های بندگی در حیات خود بهترین استفاده را ببرد، بر اساس آیات قرآن کریم انسان هنگامی که در روز قیامت به خود می آید می پندارد تنها یک روز در دنیا زندگی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم مدیریت عمر را یکی از ضرورت های زندگی بشر دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در لحظات گوناگون عمر خود در پی بهره بردن از آن باشد و عمر خود را در مسیرهای بیهوده به بطالت نگذراند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد صرف کردن بیهوده عمر را موجب پشیمانی بعدی دانست و تأکید کرد: انسان باید به گونه ای زندگی کند که بتواند به سوالات مربوط به چگونگی گذراندن عمر پاسخ مناسب بدهد، چرا که سوال در این زمینه یکی از مهمترین پرسش هایی است که در روز قیامت از انسان می شود.

وی مطرح کرد: انسان باید از مواردی که زندگی اش را تباه می کند دوری کند، اگر انسان از عمر خود به خوبی و درستی استفاده نکند بدون شک سخت پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد اظهار داشت: فقدان آیت الله هاشمی شاهرودی برای حوزه علمیه ضایعه بزرگی بود، ایشان شخصیتی ولایتمدار مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بودند، همین اعتماد موجب می شد که همواره برای مسئولیت های خطیر برگزید شوند.

وی شخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: شخصیت علمی ایشان بسیار برجسته بود و این برجستگی را از حافظه ممتاز خود داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت علمی و معنوی آیت الله هاشمی شاهرودی مطرح کرد: ایشان رازهای بزرگی از علوم شهید صدر را در سینه خود داشتند، ایشان تا توان داشتند برای درس ها و مباحث علمی وقت می گذاشتند؛ آن عالم وارسته همواره در به جا آوردن نوافل نماز تقید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ارادت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به اهل بیت(ع) را ویژه دانست و اضافه کرد: ایشان اهل بکاء بر مصائب ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) بودند و هر شب جمعه مراسم روضه خوانی برگزار می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha