چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه سلماس

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: هیأت های نظارت با بررسی دقیق و مستند سوابق فکری ،سیاسی ،اخلاقی و اجرایی داوطلبان باید به گونه ای عمل کند که مجلس یازدهم مجلس تراز انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلماس که در مصلای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  تمام تلاش دشمن در دو سال اخیر بر رو در ر  قرار دادن افکار عمومی در برابر نظام اسلامی بود و تحریم‌های ظالمانهف گرانی‌های بی رویه ، حملات امنیتی و روانی،تشدید محاصره اقتصادی به همین خاطر است.

وی افزود:  انتخابات یک وظیفه الهی و عقلی و ملی است.مشارکت حداکثری و آگاهانه در فضایی سالم و امن ادای حق این عبادت جمعی و اجتماعی است.

امام جمعه سلماس تاکید کرد:  اعتماد مردم به نهاد اجرایی و نظارتی و واگذاری این مسئولیت به آن‌ها امانتی است که تساهل و تسامح در آن خیانت در امانت است.

وی ادامه داد: عده ای بررسی صلاحیت ها را محدود به جنبه سلبی می‌کنند،یعنی یک داوطلب سوابق سو قضایی و امنیتی نداشته باشد در صلاحیت او کافی است، در حالیکه صلاحیت یک داوطلب نیاز به وجه سلبی و ایجابی دارد ، یعنی وجود و اثبات صلاحیت اخلاقی ،سیاسی و توانمندی .

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات حق الناس است و یکی از مهم ترین ابعاد حق الناس رعایت حق داوطلبان می‌باشد و باید دقت شود داوطلبان شایسته از حضور در انتخابات محروم نشوند و از حضور افرادی که صلاحیت نمایندگی مردم را ندارند جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: هیأت های نظارت با بررسی دقیق و مستند سوابق فکری ،سیاسی ،اخلاقی و اجرایی داوطلبان باید به گونه ای عمل کند که مجلس یازدهم مجلس تراز انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه سلماس گفت: بحث استیضاح رئیس دولت که در بین تعدادی از سیاسیون و تعداد اندکی از نمایندگان مطرح گردیده است پروژه دشمن برای تضعیف کشور است و هدف غرب قرار دادن کشور در یک وضعیت بی ثباتی و ناامنی و فقدان دولت مستقر و التهاب منطقه ای است.

وی در پایان تصریح کرد:  حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران سه قوه درباره گرانی بنزین مارا به این نتیجه می‌رساند که باید از کلیت استقرار دولت حمایت کنیم و هر انتقادی داریم باید از راه های قانونی و خاص اقدام کنیم و در حقیقت استعفای رئیس جمهور مطالبه امّت حزب الله نیست.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha