سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاجیان زاده مشاورعالی وزیر

حوزه/ مشاور عالی و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، رویکرد تولید فکر را به راهکاری نیاز دانست که باید نسبت به آن اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علیرضا حاجیان زاده، دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در نخستین روز سیزدهمین نشست آموزشی ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در محل سالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این ستاد به موضوع مشترک تربیت دینی نسل نو با استفاده از همه ظرفیت ها می پردازد، اظهار کرد: در برنامه جدید این ستاد که در قالب برنامه 5 ساله طراحی شده، سه رویکرد شناسایی، جذب و تربیت مبلغان کارآمد و اعزام مبلغ، تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در تعامل با دانشگاه فرهنگیان و با استفاده از حوزه علمیه و تبادل نظر و تولید فکر در هم اندیشی حوزه و آموزش و پرورش طراحی شده است.

وی ابراز کرد: امروز حضور اندیشمندان و صاحب نظران دینی در آموزش و پرورش ضروری است و از سوی دیگر برای به دست آوردن راهکارهای تربیتی و هم اندیشی و برگزاری کرسی های نظریه پردازی، به ارتباط با حوزه علمیه نیاز است.

مشاور عالی و دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، رویکرد تولید فکر را به راهکاری نیاز دانست که باید نسبت به آن اقدام شود.

همچنین، خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین رسالت در آموزش و پرورش اجرایی سند بنیادین است که برای پیاده سازی آن راهکارهایی از جمله تعلیم و تربیت در چند ساحت است که یکی از آنها تربیت دینی می باشد. 

وی، وجه اشتراک دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش را در عرصه تربیت بسیار زیاد دانست و ابراز کرد: در سند تحول بنیادین نیز به این نکته اشاره و برخی از همکاری ها و فعالیت ها بر عهده حوزه علمیه گذاشته شده است که در نهایت شاهد ارتقای تربیت دینی دانش آموزان خواهیم بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha