شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گالری نقاشی که دو زن محجبه در میلواکی برای هنرمندان مسلمان راه انداخته اند

حوزه/ دو زن مسلمان در ایالت میلواکی با راه اندازی یک گالری نقاشی، آثار هنری متعلق به هنرمندان مسلمان را که بیشتر آنان در نزدیکی مسجد سکونت دارند به نمایش می گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mercedsunstar، دو زن مسلمان در ایالت میلواکی در آمریکا، به افتتاح یک گالری برای نشان دادن خلاقیت های مسلمانان اقدام کرده اند.

وقتی امل اعظم نتوانست گالری پیدا کند تا هنر خود را در آنجا به نمایش بگذارد ، ناامید شد.

این بانوی 27 ساله مسلمان، که در دنیای هنر میلا نام دارد در جنوب میلواکی متولد و بزرگ شده است. و به همراه نایفا ناجی یکی از دوستان 22 ساله بومی میلواکی که  مشغول به تحصیل در زمینه طراحی گرافیک در دانشگاه ویسکانسین-میلواکی است ، تصمیم گرفتند یک مجمع برای نمایش آثار خلاقان مسلمان در جامعه خود ایجاد کنند.

اعظم گفت: ما بیشتر در ضلح جنوبی هستیم زیرا مسجد ما در آنجا واقع شده است. بسیاری از پناهندگان در اطراف مسجد جای گرفته اند، بنابراین منطقه در حال بزرگتر شدن است.

 نخستین نمایشگاه هنری آن ها در آوریل برگزار شده که آثار 16هنرمند در آنجا به نمایش گذاشته شد.  در ماه نوامبر ، این نمایشگاه میزبان دومین  نمایش بود و بیش از 25 اثر  از هنرمندان مسلمانان محلی دریافت کرد.

نادیا  الظالوم 27 ساله که از 6 سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرده در این رابطه گفت: هنر فقط راهی است برای آشکار کردن آنچه در قلب من وجود دارد. من جمله ای را دیدم که می گفت ،  اگر احساس می کنید در این جهان تعلق ندارید ، ممکن است شما برای ایجاد یک جهان جدید ساخته شده باشید ،  بنابراین من از هنر من برای ایجاد یک دنیای جدید استفاده می کنم. بنابراین شاید به عنوان هنر شروع شود و بعداً به حقیقت پیوست ، وی گفت که از فتوشاپ برای ایجاد تصاویر متفاوتی از پناهندگان مسلمان استفاده می کند و آن ها  را در محیط دیگری قرار می دهد.

الظالوم گفت:  معمولاً اگر آن ها در یک قایق هستند یا پناهاجویان در خارج از کشور یا در اردوپاه پناهندگان، من آن عکس ها را می گیرم و در جای زیبایی قرار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha