جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تردید وجود ندارد که نخبگان، موتور پیشران همه جوامع هستند گفت: نخبگان هرگونه تعریف شوند و به جامعه ورود کنند، جامعه نیز بر همان اساس مسیر را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری در اولین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه مسؤولان و دست‌اندرکاران، شاهد برگزاری دومین گردهمایی طلاب استعدادبرتر حوزه‌های علمیه خواهران باشیم تا با دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات استعدادهای برتر، این مسیر را به خوبی و با موفقیت طی کنیم.

وی افزود: استعدادهای برتر و نخبگی یک قابلیت و سرمایه مضاعف است و این سرمایه مضاعف یک نقدینگی انسانی است که اگر سرمایه‌گذاری درستی روی آن انجام شود، به هدف اصلی که تامین، تربیت و آماده‌سازی گروه مرجع در جامعه است دست پیدا می‌کنیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تردید وجود ندارد که نخبگان، موتور پیشران همه جوامع هستند گفت: نخبگان هرگونه تعریف شوند و به جامعه ورود کنند، جامعه نیز بر همان اساس مسیر را طی می‌کند.

وی ادامه داد: در همه جوامع، عامه مردم تقلید کننده گروه‌های مرجع هستند بنابراین طلاب خواهر استعداد برتر باید بتوانند مردم به ویژه بانوان را به سمت سعادت ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری بیان کرد: همه طلاب سرمایه‌های انسانی هستند و ما تلاش می‌کنیم تا طلاب در آینده تبدیل به چهره‌های تاثیرگذاری و هدایت‌گر شوند، البته اعتقاد داریم که استعدادهای برتر، سرمایه‌های مضاعف هستند و می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی خطاب به طلاب استعدادبرتر و نخبه گفت: من از همه شما خواهش می‌کنم که قدر این نعمت و فرصت بزرگ را بدانید و با پرورش استعدادها، خودتان را برای یک حرکت بزرگ در سطح جامعه آماده کنید.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: افرادی که آرمان‌ها و اهداف کوچک دارند، همیشه کوچک می‌مانند؛ افراد باید آرمان‌های بزرگ داشته باشند اما در نهایت کسی موفق خواهد شد که علاوه بر اراده و انگیزه، گام‌های خود را درست و واقع‌بینانه بردارد.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها آرمان‌گرایی را با رویاپردازی اشتباه می‌گیرند ادامه داد: با رویاپردازی نمی‌توان موفق شد اما بدون تردید اگر شرایط و زمینه‌ها را فراهم و به سمت هدف حرکت کنیم، می‌توانیم به بلندترین قله‌ها دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری اظهار داشت: اگر در کارها و فعالیت‌های خودمان نیت‌ الهی داشته باشیم و برای کسب رضایت الهی تلاش کنیم، به هدف و مقصود خواهیم رسید.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha