جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وزیر بنگلادشی خواستار همکاری بخش خصوصی در توسعه تجارت حلال شد

حوزه/ در یک سمپوزیوم مواد غذایی که در بنگلادش برگزار می شد، وزیر صنایع ضمن گفتگو درباره اهمیت تجارت حلال در سطح جهانی، خواستار همکاری بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در این راستا شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newagebd، نورالمجید محمود همایون وزیر صنایع بنگلادش روز گذشته طی سخنانی از بخش خصوصی خواست تا با دولت همکاری کنند تا از فرصت های بزرگ در راستای صنعت غذای حلال در سرتاسر جهان استفاده کنند.

  وی گفت: افزایش تقاضا برای غذای حلال در بازارهای جهانی فرصت های بزرگی را برای بنگلادش به وجود آورده است. و بخش خصوصی باید در کنار دولت باشد و سرمایه گذاری خصوصی را افزایش دهد.

همایون که میهمان اصلی سمپوزیوم «مواد بهتر برای غذاهای بهتر» در یک هتل شهری بود گفت: : همه نوع پشتیبانی از سیاست ها توسط وزارت صنایع برای تجارت غذای حلال ارائه می شود.

همایون با استناد به یک تحقیق گفت: تقاضا برای مواد غذایی و محصولات حلال هر سال با 10.8 درصد افزایش همراه است. در جهان میزان ارزش غذای حلال در سال 2014 به 795 میلیارد دلار رسیده درحالی که در سال 2019 به 3.7 تریلیون دلار افزایش یافته است.

وی گفت: تقاضای زیادی برای تخم مرغ و گوشت بنگلادشی در بازارهای خاورمیانه وجود دارد. طی یک دهه گذشته ، بنگلادش در نتیجه برنامه های مصوب دولت به موفقیت های عظیم در تولید محصولات کشاورزی دست یافته است.

وزیر افزود:  با استفاده از مواد غذایی استاندارد می توان تولید مرغ ، گاو و ماهی را افزایش داد.

اشرف علی خان خسرو  وزیر امور پ شیلات و دامداری، به عنوان میهمان ویژه این سمپوزیوم بود درحالی مصطفی کمال  از گروه صنایع مگنا مدیریت نشست را به عهده داشت.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha