شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ثبت ۴۸ وقف جدید در استان کرمانشاه

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری همایش «وقف و امامزادگان»، روز 11 دی ماه، در خرم آباد خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به برگزاری همایش «وقف و امامزادگان»، 11 دی ماه، در سالن دانشگاه علامه طباطبایی (ره) فرهنگیان خرم آباد، گفت: در این همایش راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز جامعه به موقوفات متعدد، بررسی و تبیین خواهد شد . 

وی با بیان اینکه اجرای وقف مشارکتی از دیگر برنامه های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: در وقف مشارکتی واقفان خیراندیش می توانند بر حسب وسع مالی و معنوی خود در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه همت و مشارکت داشته باشند . 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون قریب به 60 موقوفه در استان لرستان به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که سهمیه استان لرستان برای ثبت موقوفات 50 مورد تعیین شده بود که با همت واقفان ثبت موقوفات در استان امسال رشد چشمگیری داشته است . 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات ثبت شده در استان لرستان در حوزه های مساجد و حسینیه ها هستند، گفت: امید می رود واقفان خیر اندیش در سایر حوزه ها از جمله ایجاد موقوفات حوزوی و سایر موقوفات متناسب با نیاز جامعه نیز مشارکت داشته باشند .  

وی با بیان اینکه از میزان 60 موقوفه ثبت شده در استان لرستان از ابتدای امسال تاکنون، تنها 7 مورد وقف منفعتی بوده است، یادآور شد: ایجاد موقوفات منفعتی در حوزه های مختلف می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه امروز باشد که نیاز است واقفان به این امر توجه ویژه ای داشته باشند . 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه ترویج سنت حسنه وقف موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: وقف نمادی از خیرخواه، عطوفت انسانی و جلوه ای از بخشش و کمال انسانی است که برای ترویج این سنت حسنه در جامعه باید از تمام ظرفیت ها بهره گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha