جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: گسترش فعالیت های بانوان طلبه یزدی در تعامل با اقشار مردم و محدود نبودن به فضای مدرسه، جزء مدارس نوآور بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، همیشه حضور مسئولان نظام اسلامی از نزدیک در بین مردم و زیرمجموعه مدیریتی خود و اکتفا نکردن به گزارش های ارسالی از دور و نیز شنیدن درد دل مردم و اطلاع از مشکلات، مورد سفارش رهبر معظم انقلاب بوده است و مدیر حوزه های علمیه کشور در عمل نشان داده اند که  براین موضوع تأکید دارد.

استان یزد دارای ۲۲ مدرسه علمیه خواهران است که سه مدرسه از این تعداد به سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهرستان های اردکان، میبد و یزد اختصاص دارد و دو مدرسه سطح چهار(دکترا) حوزوی هم در شهرستان های یزد و میبد فعالیت دارند که در این ۲۲ مدرسه تعداد ۵۰۰ ورودی جدید در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پذیرش شده اند و با این تعداد هم اکنون دو هزار ۸۹۰  طلبه در حال تحصیلند.

معصومه ظهیری در سفر یک روزه به استان یزد مهمان مراسم جددالورودی های استان یزد و طلاب شهرستان های اردکان و میبد بود و یک روز به یادماندنی را برای بانوان طلبه یزدی رقم زد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، در خصوص «دستاوردهای سفر به استان یزد»، اظهار کرد: قصد از سفر به یزد شرکت در همایش«طلیعه حضور» با شرکت بیش از ۴۰۰ جدیدالورود ترم اول مقطع سطح دو(کارشناسی) حوزه بود که در حاشیه این همایش نشست هایی با معاونان فرهنگی و مدیران مدارس علمیه استان، مدارس علمیه خواهران اردکان و نیز معاونان پژوهش مدارس استان با موضوع«نوآوری در پژوهش»، «کرسی های آزاداندیشی» و « الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی» و نشستی دیگر با حلقه های صالحین طلبه میبد و بانوان فعال فرهنگی شهرستان میبد با موضوع «بصیرت افزایی برای شرکت آگاهانه آحاد مردم در انتخابات آتی»برگزار شد.

ظهیری افزود: حوزه علمیه خواهران استان یزد در دو سه سال اخیر به دلیل توسعه فعالیت ها و محدود نبودن به فضای مدرسه، جزء مدارس نوآرور بوده است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: گسترش فعالیت های بانوان طلبه یزدی در تعامل با اقشار مردم، مسجد محوری، همکاری با ستاد اقامه نماز، کانون های فرهنگی فعال استان، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، بسیج طلاب و.. از دستاوردهای طلاب یزد به شمار می رود.

ظهیری ادامه داد: با توجه به وجود ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در استان یزد یکی از دستاوردهای نشست با طلاب در این سفر رونق بیشتر علمی پژوهشی، توسعه رشته های تخصصی سطوح سه(ارشد) و چهار(دکترا) و افزایش سازمان های مردم نهاد و نیکوکاری از سوی بانوان حوزوی به همت معاونان فرهنگی خواهد بود.

وی در خصوص موضوع«کارآفرینی» گفت: در جلسات فرهنگی مقرر شد طلاب دارای استعدادهای هنری و صنایع دستی به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری هدایت شوند تا بزودی شاهد فراوانی فعالیت های طلاب به همراه فعالان کنشگران اجتماعی بانوان استان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha