جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معصومه نصیری

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: جهت تحقق تمام بندها و تاکیدات مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین صحیح آن ها در جامعه، نیازمند پیوست رسانه ای هستیم.

معصومه نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن علیه ایران، نخستین ‌و ریشه‌ای ترین اقدام مورد اشاره در بیانیه است، اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم و شناختی علیه ایران اسلامی با تضادآفرینی، تردید افکنی، وارونه نمایی و مأیوس سازی سعی در ناامید کردن مردم و مسؤلان نسبت به آینده کشور را دارد و لذا در اینجا نقش رسانه پررنگ و انکارناشدنی است.

وی با اشاره به سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و تلاش آنها جهت ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و مسوولان افزود: بر اساس تاکید موکد بیانیه گام دوم اتقلاب اسلامی رسانه‌ها باید روحیه‌ و باور «ما می توانیم» را به همگان منتقل کنند.

کارشناس و تحلیلگر رسانه همچنین با اشاره آنچه در حوزه جنگ رسانه‌ای در حال رخ دادن برای افکار عمومی کشور است، گفت: در این جنگ رسانه‌ای متاسفانه شاهد هستیم بنگاه‌های خبری امپریالیسم جهانی با انتشار خبرهای دروغ، ارائه تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، سعی در القای حس بدبختی و انحطاط را به مردم ایران دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های داخلی برای مقابله با این رویه رسانه‌ای ابراز داشت: رسانه به معنی چشمان بینا و نمایندگان افکار عمومی باید از رویه فعلی خود یعنی تمرکز بر انتشار اخبار منفی یا بزرگنمایی آنها فاصله بگیرند. رسانه‌های کشور باید تمایز میان انعکاس اخبار و شفافیت در اطلاع رسانی با پمپاژ یاس و ناامیدی را دانسته و برای شکستن محاصره‌ی تبلیغاتی ناجوانمردانه  علیه کشور وارد میدان شوند.

نصیری همچنین در خاتمه عزم جدی فعالان جوان و دلسوز عرصه رسانه را کمک همه جانبه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و خواستار تبیین شرایط فعلی رسانه‌ای، رفع نقاط ضعف و ترسیم نقشه راه رسانه‌ای برای آینده ایران اسلامی شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha