جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجتبی سالم خویی

حوزه/ حجت الاسلام سالم خویی گفت: راگیری زبان‌های خارجی امروزه مهم است و این مسئله برای طلاب ضرورت دو چندان دارد، زیرا ترویج اسلام در سراسر جهان بدون تسلط به زبان‌های خارجی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام مجتبی سالم خویی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی اظهار داشت: اگر انسان اهل طاعت باشد، خداوند نعمت ولایت را به او عطا می‌کند.

وی با اشاره به آیه "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ" افزود: نعمت ولایت بر انسان‌ها یک منت از جانب خداوند است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی ادامه داد: امام زمان(عج) به عنوان ولی شعیان در همه حال یار و نگهبان آن‌ها است و در همه امور مسلمانان را یاری می‌کند.

وی با شاره به مسئله انتظار، گفت: معنی انتظار این نیست که امام زمان (عج) را فقط در دعاهای صبح جمعه و ندبه‌ خلاصه کنیم، بلکه انتظار یک فرهنگ و موتور محرک انسان منتظر در برنامه زندگی است.

حجت الاسلام سالم خویی با بیان اینکه انسان منتظر تمام برنامه‌های خود را بر پایه مهدویت تنظیم می‌کند، بیان داشت: باید خودمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که فردای ظهور برای جامعه مهدوی مفید باشیم و بتوانیم در جهانی شدن اسلام ناب محمدی قدم برداریم.

وی در پایان یکی از لوازم حوزه به روز را یادگیری زبان‌های خارجی دانست و گفت: فراگیری زبان‌های خارجی امروزه مهم است و این مسئله برای طلاب ضرورت دو چندان دارد، زیرا ترویج اسلام در سراسر جهان بدون تسلط به زبان‌های خارجی امکان پذیر نیست.

لازم بذکر است در مدرسه علمیه خوی سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی به طلاب آموزش داده می‌شود.

انتهای خبر
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha