چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه در سال های اخیر جریانی در کشور به بهانه مسائل بودجه ای، خط تخریب علیه حوزه علمیه را آغاز کرده است، گفت: تضعیف نهاد مقدس حوزه به طور حتم با هدف ضربه زدن به نظام و ارزش های انقلاب صورت می گیرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، تقویت مراکز و مؤسسات حوزوی در کشور را بسیار ضروری دانست و گفت: حوزه های علمیه به عنوان نشر دهندگان معارف دین و اهل بیت(ع) باید بیش از پیش در جامعه تقویت شوند.

وی با بیان این که متأسفانه در سال های گذشته برخی جریان ها در زمان ارائه لایجه بودجه سالانه دولت به مجلس با بزرگ نمایی اعتبارات مراکز حوزوی و مؤسسات فرهنگی فضای خاصی را در کشور به وجود می آورند، افزود: متأسفانه در طول سال های به دلیل مشکلات و مباحث تحریمی، هر ساله شاهد کاهش بودجه های دینی و فرهنگی در کشور بودیم.

حجت الاسلام شکریان، سطح حمایت دولت از مراکز حوزوی کشور را ناچیز عنوان کرد و بیان داشت: عده ای در این سال ها با تبلیغات دروغین و بزرگ نمایی خط تخریب علیه حوزه های علمیه را دنبال می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تخصیص اعتبارات سالانه از سوی دولت به حوزه های علمیه تنها در جهت زیرساخت های حوزوی است، خاطرنشان کرد: طلاب با توجه به سبک زندگی که دارند همواره جزء ضعیف ترین قشر جامعه محسوب می شدند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در چهل سال اخیر همواره در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های الهی حضور داشتند، بیان داشت: نقش حوزه و روحانیت در همه عرصه و صحنه های انقلاب پررنگ و اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه در سال های اخیر جریانی در کشور به بهانه مسائل بودجه ای، خط تخریب علیه حوزه علمیه را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: تضعیف نهاد مقدس حوزه به طور حتم با هدف ضربه زدن به نظام و ارزش های انقلاب صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ استقلال حوزه های علمیه همواره یکی از مهم ترین دغدغه های علما و مراجع عظام دینی بوده است، افزود: استقلال حوزه های علمیه به معنای بی توجهی دولت ها به این مراکز مهم دینی کشور نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر توجه به بخش های فرهنگی کشور بهانه مشکلات اقتصادی کمرنگ شده است، گفت: بی توجهی به حوزه فرهنگ کشور به طور حتم عواقب جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید براین که بخش فرهنگی کشور نیز باید همگام با سایر بخش های مورد توجه جدی قرار گیرد، بیان داشت: بی توجهی به حوزه فرهنگ به بهانه مشکلات اقتصادی پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان نظام از سوی مسئولان کشور بسیار ضروری است، تصریح کرد: با توجه به هجمه های گسترده دشمن علیه اعتقادات دینی مردم تقویت بخش فرهنگ کشور از اوجب واجبات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha