شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نگرانی رهبران مسلمان مینه سوتا از افزایش بی حد اسلام هراسی

حوزه/ مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی در مینه سوتا ضمن اعلام گزارشی از افزایش حملات علیه مساجد و مسلمانان، که در سال های اخیر بی مانند بوده، خواستار تقویت روابط میان ادیانی شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kare11، خسارت های اخیر وارد شده به مسجد سنت پاول در ایالت مینه سوتای آمریکا، سبب تشویش و نگرانی در میان رهبران جامعه اسلامی شده است و پیشوایان مسلمانان همچنان نگران افزایش حملات علیه جامعه اسلامی هستند.

جیلانی حسین  مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی  (کایر) در مینه سوتا ، گفت: 13 واقعه بزرگ در شش ماه گذشته رخ داده اند. از آن بدتر 75 تا 80 مورد دیگر به دفتر ما گزارش شده است.

حسین گفت:  این یک سطح بی سابقه است. ما هرگز این میزان حملات را نداشته ایم ، بنابراین این بسیار نگران کننده است.

پس از خرابکاری های این هفته در سنت پاول ، که شامل پیام های توهین آمیز و ضدمذهبی علیه مسلمانان، استفاده از عبارات مذهبی برای دست انداختن جامعه اسلامی از جمله «کریسمس مبارک» می شد، پلیس اعلام کرد که تحقیقات را به عنوان یک جرم نفرت محور آغاز می کند.

یک ماه گذشته بود که فیلم دوربین های امنیتی مردی را نشان داد که درب شیشه ای مسجدی در شمال شرقی مینیاپولیس را می شکست. سخنگوی پلیس منطقه ای نیز گفت که   این پرونده نیز در دست بررسی است و احتمال وجود جنایت نفرت را در دست بررسی دارند.

و اینها فقط حوادثی هستند که در رسانه ها به آن ها پرداخته شده و  به گفته حسین ، آنها حتی مقیاس کامل حملات به جامعه مسلمان را نیز در بر نمی گیرند.

حسین با اشاره به پرونده سنت پاول در این آخر هفته گفت: ما افرادی را داشته ایم که به مساجد راه می یابند ، افرادی که با سگ های بزرگ وارد می شوند ، حوادثی شبیه به این موارد مانند خرابکاری همچنین یک تهدید به بمب گذاری نیز در یک منطقه گزارش شده است.

حسین خاطرنشان کرد: واقعیت این است که این حوادث همه ما را تحت تأثیر قرار می دهند.  اگر این امر بر جامعه من تأثیر بگذارد ، بر جامعه شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

این مقام شورا خواستار گفتمان میان ادیانی شده و گفت: ما نباید اجازه دهیم تاریخ تکرار شود. و باید تشخیص دهیم که در این کشور باید رودر رو با هم صحبت کنیم و سوءبرداشت ها را برطرف سازیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha