چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ طلاب معترض به کنوانسیون پالرمو در درس خارج آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش مسئولان است؛ اگرچه رسانه منعکس نمی کند و اگر هم به گوش مسئولان برسد عمل نمی کنند؛ ولی ما باید بگوییم تا مردم بدانند حوزه و رهبری تذکر می دهند و بفکر مردم هستند و مشکلات را می دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم  با بیان فرازی از خطبه شقشقیه (خطبه سوم نهج البلاغه) اظهار داشتند: خدا از علما عهد و پیمان گرفته است که در مقابل ظلم ظالم و حق کشی مظلوم سکوت نکنند.

ایشان در ادامه ابراز داشتند: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش مسئولان است؛ اگرچه رسانه منعکس نمی کند و اگر هم به گوش مسئولان برسد عمل نمی کنند؛ ولی ما باید بگوییم تا مردم بدانند حوزه و رهبری تذکر می دهند و بفکر مردم هستند و مشکلات را می دانند.

این مرجع تقلید ضمن انتقاد شدید از گره زدن مشکلات به تحریم خاطرنشان ساختند: چهل سال است که این مردم تحریم هستند و مقاومت کردند اما مسئولان بدانند آنچه موجب ناراحتی می شود، تبعیض و بی عدالتی است؛ چطور یک نفر ده ها میلیون حقوق بگیرد و دیگری حقوق مختصر دریافت کند وکفاف چند روز اول زندگی را نکند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: درست است تخصص در دستمزد ملاک است؛ اما باید توجه داشت که این کارگر هم زحمت می کشد و از جان مایه می گذارد و باید حقوق او را هم افزایش داد.

معظم له بیان کردند: مسئولان باید هر جا که زمینه مشکلات را می بینند برای رفع آن تلاش کنند؛ نه اینکه منتظر باشند که آن مشکل آنقدر بزرگ شود و موجب خسارت و تخریب بشود و برای مردم زحمت ایجاد کند و بعد از آن حل نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: الان چند سال است منطقه ای از اهواز مشکل دارند و فریاد می زنند؛ ولی مسئولان توجه نکردند، تا اینکه مشکل ایجاد شد؛ آن هم با دستور رهبری ورود پیدا کردند تا حل شد؛ درد مردم اهواز باید قبل خرابی رسیدگی می شد.

ایشان با استناد به بیانی از حضرت امیر علیه السلام ابراز داشتند: مسئولی که خودش در رفاه باشد درد مردم را نمی فهمد؛ باید سطح زندگی مسئولان هم سطح مردم ضعیف جامعه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه عده ای تذکر و بیان مشکلات را سیاه نمایی می دانند؛ خاطرنشان ساختند: باید ضمن بیان خدمات نظام و انقلاب که با گذشته قابل مقایسه نیست، ضعف ها و کم کاری ها را بیان کرد و علما وظیفه دارند مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha