پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی وحدت را راه‌حل اوضاع نابسامان جهان اسلام دانست و گفت: وحدت مسلمان از صدر اسلام مورد حمله دشمنان بود و امروز به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، در آیین تکریم و معارفه دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در سالن بصیرت مجموعه دانشجویی ۱۳ آبان، مجمع تقریب مذاهب اسلامی را اتفاقی با برکت و شمرد و گفت: این مجمع سال ۶۹ به ابتکار رهبر معظم انقلاب تشکیل شد زیرا رهبری از این ناحیه احساس خطر می‌کردند و در واقع مجمع تقریب مذاهب اسلامی منشاء خدمات بسیار بزرگی شد.

وی وحدت مسلمانان را تنها راه حل وضعیت نابسامان امروز دانست و گفت: اگر اتحاد بین امت اسلام برقرار شود اوضاع نابسامان مسلمانان وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با تقدیر از زحمات مسئولان پیشین مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آشنایی من با آیت‌الله تسخیری بیش از ۵۰ سال است هنگامی که در قم تحصیل می‌کردیم. همچنین آیت‌الله اراکی انسان بزرگ و شایسته بودند و منشأ خدمات زیادی در این مجمع بودند. مطمئنم در زمان تصدی آقای شهریاری مجمع تقریب بهتر از گذشته خواهد شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری وحدت را موضوعی برشمرد که همواره در تاریخ مورد هجمه دشمنان بوده و در این خصوص اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون وحدت مسلمانان مورد هجمه دشمنان اسلام قرار می‌گرفت و آنها همواره تلاش می‌کردند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان بر آنها حکومت کنند و جنگ‌های خانمان‌سوزی در این زمینه راه انداختند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی در حوزه وحدت امت اسلام گفت: ایشان فعالیت‌های مختلفی برای وحدت شیعه و سنی انجام دادند و بعد از فوت آیت‌الله بروجردی کارهای مهمی برای وحدت مسلمانان پی‌ریزی کرد متأسفانه ما گذشتگان خود را نمی‌شناسیم. آیت‌الله بروجردی سال‌ها شاگرد آخوند خراسانی بودند و وقتی به قم آمدند حوزه علمیه را احیا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ضربه دشمنان به وحدت مسلمانان در شرایط امروز را در تاریخ بی سابقه دانست و گفت: متأسفانه حملات دشمنان اسلام به وحدت مسلمانان بی‌سابقه است و به لطف خدا ما منادیان وحدت هستیم و در چشم ما همه مسلمانان یکی هستند. مسلمان خونش و مالش مورد احترام است، چه شیعه و چه سنی و کسی که به دنبال تفرقه مسلمانان باشد و موجب اختلاف شود شیطان است. در شرایط کنونی نیازمند وحدت هستیم و این موضوع برای همه جهان اسلام باید مهم باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی مبنی بر ایجاد تفرقه در بین امت اسلام گفت: چرا باید پول مردم مسلمان حجاز صرف فتنه شود. کسانی که در خون فلسطینی‌ها شریک هستند اموال مسلمانان را غارت می‌کنند و اگر بخواهیم به عزت از دست‌رفته مسلمانان برگردیم راهی جز برادری و وحدت نداریم.

وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به وحدت مسلمانان گفت: مقام معظم رهبری محکم و استوار در برابر هجمه‌های دشمنان به وحدت ایستاده و ایشان چشمان بیدار امت اسلامی هستند و حوادث و وقایع را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند. ما روحانیون هم وظیفه داریم در جهت وحدت کوشش کنیم و اجازه ندهیم میدانی برای افراد تفرقه افکن وجود داشته باشد.

بر پایه این گزارش، در ادامه متن حکم معارفه حجت‌الاسلام شهریاری به عنوان دبیر جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha