چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجی

حوزه / همایش مدیران مدارس علمیه شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل ، نطنز و نراق با حضور مدیر و معانین حوزه علمیه منطقه کاشان در مدرسه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی، چهارشنبه چهارم دی ماه در گردهمایی مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان با تشریح فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای حوزه کاشان، بودجه حوزه های علمیه را با بودجه دانشگاه ها قابل مقایسه ندانست و گفت: در حالی که بودجه بعضی از دانشگاه ها 30 برابر بودجه حوزه های علمیه است، متاسفانه عده ای نسبت به مبالغ جزئی بودجه های مراکز خدمات و حوزه های علمیه کشور انتقاد می کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی حوزویان و تبیین ابعاد حماسه نهم دی، عدم آشنایی طلاب مدارس علمیه با فضای مجازی را یکی از مشکلات عنوان کرد.

وی، با تاکید بر ارتقای مدارس مدارس علمیه در زمینه های آموزشی و پژوهشی، تصریح کرد: مدیران مدارس، برنامه پنج ساله آینده را برای ارائه به حوزه علمیه قم، به  مدیریت حوزه کاشان تحویل دهند.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی، معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان نیز در این گردهمایی با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت، گفت: تاکنون سی نفر از اساتید برادر و خواهر مدارس علمیه منطقه کاشان با شرکت در 6 رشته تخصصی موفق به کسب گواهینامه شده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان ادامه داد: در سال جاری رشته تخصصی مشاوره اسلامی در مقطع سطح سه و همچنین استعدادیابی طلاب های در حوزه علمیه کاشان راه اندازی خواهد شد.

 در پایان این گردهمایی، گواهینامه 30 نفر از شرکت کنندگان خواهر و برادر در دوره های  آموزشی خانواده، تربیت فرزندان و مدیریت تحصیلی به آنها اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha