پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که کسانی که خط تخریب علیه حوزه های علمیه را دنبال می کنند در پی رفع مشکلاتی که امروز کشور به دلیل بی تدبیری آنها مواجه است باشند، بیان داشت: تخریب کنندگان حوزه های علمیه، همسو با دشمنان انقلاب و نظام حرکت می کنند.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به غوغاسالاری برخی جریان های خاص در کشور نسبت به بودجه ناچیز حوزه های علمیه گفت: کسانی که خط تخریب علیه حوزه های علمیه را دنبال می کنند در پی سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی های خود در سال های اخیر هستند.

وی با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر شاهد بی توجهی مسئولان به مؤسسات حوزوی و مراکز فرهنگی کشور هستیم، افزود: تضعیف حوزه های علمیه تضعیف نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که برخی ها در کشور به بهانه شفافیت بودجه خط تخریب و هجمه علیه حوزه های علمیه را آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: این هجمه ها از سال های اخیر در زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس آغاز شده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با بیان این که حوزه های علمیه هیچ گاه وابسته به دولت ها نبوده و نیستند، تصریح کرد: بودجه ناچیزی که دولت ها از سال به حوزه اختصاص می دهند تنها برای توسعه زیرساخت های حوزوی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت یک ریال هم برای معیشت طلاب اختصاص نمی دهد، خاطرنشان کرد: شهریه طلاب از محل وجوهات شرعی تأمین می شود و هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که تقویت حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت نقش مؤثری در نشر و گسترش معارف دینی بر عهده دارند و به همین دلیل باید از همه ظرفیت ها به موجود تقویت این مراکز مهم دینی بهره گرفته شود.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که کسانی که خط تخریب علیه حوزه های علمیه را دنبال می کنند، در پی رفع مشکلاتی که امروز کشور به دلیل بی تدبیری آنها مواجه است، باشند، بیان داشت: تخریب کنندگان حوزه های علمیه، همسو با دشمنان انقلاب و نظام حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه میزان بودجه حوزه های علمیه در طول سال در پایین ترین سطح ممکن قرار دارد، افزود: بودجه ای که دولت در طول سال برای تقویت زیرساخت های حوزه اختصاص می دهد در حد بودجه سالانه یک دانشگاه هم نیست.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که خدماتی که حوزه های علمیه و روحانیت در چهل سال اخیر به جامعه اسلامی ارائه کردند بی نظیر و بی همتا است، تصریح کرد: متأسفانه سطح حمایت دولت ها از مراکز و مؤسسات حوزوی در پایین سطح ممکن قرار دارد.

وی با بیان این که حوزه با حداقل های ممکن به رسالت و وظیفه خود عمل خواهد کرد، بیان داشت: علیرغم همه مشکلاتی که امروز حوزه های علمیه از لحاظ بودجه ای با آن مواجه هستند، اما برنامه ها و فعالیت های مدارس علمیه با هیچ مشکلی مواجه نشده است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که طلاب حوزه یک زندگی بسیار سطح پایین دارند، خاطرنشان کرد: تنها محل ارتزاق طلاب و روحانیان شهریه است که از سوی مراجع و علمای دین پرداخت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha