شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای استان قزوین

حوزه/ حوزه انقلابی حوزه ای است که منویات رهبر انقلاب در آن اجرا و همه طلبه بدان پایبند و مسئولین خود را پاسخگو بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی چهارشنبه شب در گردهمایی طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی، مقیم حوزه علمیه قم که با موضوع همایش سالانه حوزه انقلابی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد گفت: حوزه انقلابی حوزه ای است که منویات رهبر انقلاب در آن اجرا شود و همه طلبه ها بدان پایبند باشند.

نماینده طلاب و فضلای ارومیه ای مقیم حوزه علمیه قم با بیان این که بیش از 10 سال رهبر انقلاب بحث پاسخ گویی مسئولین به طلاب و مطالبه گری در حوزه های علمیه را عنوان کردند، افزود: بر اساس این سخن، مسئول انقلابی کسی است که پاسخگوی تعهدات و مسئولیت خود در حوزه باشد.

وی افزود: امروز باید یکی از خواسته های هر حوزوی مطالبه گری و پاسخ گویی مسئولین نسبت به عملکردشان در قبال رسالت ها باشند.

نماینده طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی دیگر از مباحثی که رهبر انقلاب تأکید بر آن دارند، تبیین و مطالبه گری آرمانها در حوزه است. این منویات رهبر انقلاب لازم و ملزوم یکدیگرند، بنابراین برای رفع دغدغه های رهبر انقلاب باید همه مسئولین خود را پایبند به این منویات بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به آسیب های حوزه انقلابی افزود: مهمترین این آسیب ها و تهدیها کج فهمی نسبت به آرمانهای و منویات رهبر انقلاب و جناح بندی، سلیقه سالاری و... است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت:  هدف از برگزاری این گونه همایش ها و نشست ها جریان سازی حوزه انقلابی در بین طلاب، فضلا و ائمه جمعه آذربایجان غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی گفت: هدف دیگر این نوع همایش ها و نشست ها آشنایی به وظایف روحانیت در عرصه تبلیغ، انقلاب، نظام و مردم است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha