جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادواره

حوزه/ یازدهمین یادواره شهدای روحانی و طلبه کاشان و آران و بیدگل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، یازدهمین یادواره شهدای روحانی و طلبه کاشان و آران و بیدگل با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و اقشار مختلف مردم، شامگاه چهارشنبه، با  سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، در حسینیه صدره و سرفره کاشان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران کاشان در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، گفت: براساس آیات و روایات هیچ نیکی بالاتر از شهید نیست و علما در بهشت به شهدا احترام می گذارند.

حجت الاسلام شمس الدین احمدی به جایگاه والای یادواره شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه سال یانه ده ها یادواره شهدا در کاشان برگزار می شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که دارالمومنین کاشان شهر یادواره ها نام گذاری شده است.

وی، برگزاری یادواره شهدا را عامل  انتقال روحیه ایثار، فداکاری  و شهادت برای  نسل امروز و آینده  دانست و ادامه داد: باعث افتخار است که استان اصفهان بیشترین شهید روحانی و طلبه را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران کاشان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱۰ نفر از ۲۱۰۰ شهیدی که شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند، طلبه و روحانی هستند.

وی در پایان از همکاری اداره اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت حوزه علمیه کاشان در برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه قدردانی کرد.

خاطره گویی خانواده معظم شهدا، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) و پخش کلیپ  شهدای روحانی و طلبه از مهمترین برنامه های این یادواره بود.

شهرستان کاشان با تقدیم بیش از۱۸۰۰ شهید، ۳۸۱۲ نفر جانباز و ۱۹۳ نفر آزاده و ۷۰ شهید مدافع حرم نقش تعیین کننده ای را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

 آران و بیدگل نیز با تقدیم ۸۲۴ شهید، ۱۸۰۰ جانباز و بیش از ۶ هزار ایثارگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت خود، در کشور داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha