پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان قم گفت: امروزه یکی از رسالت های مهم نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تلاش به منظور ارتقای سواد رسانه ای جامعه است.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که ارتقای سواد رسانه ای مردم در روند کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی، تأثیر قابل توجهی دارد، ابراز داشت: به خصوص در حال حاضر که خانواده ها با مشکلات قابل توجهی روبرو هستند و از جمله متاسفانه آمار طلاق و تنش های خانوادگی و زناشویی رو به رشد نشان می دهد، تلاش به این منظور می تواند تا حدود زیادی باعث کاهش این گونه مسایل و معضلات شود.

وی افزود: واقعیت آن است که معضل طلاق هر چند که از نگاه جامعه شناسی، پدیده ای پیچیده و گاه غیرقابل تحلیل محسوب می شود، اما با این حال افزایش آمار مرتبط با آن در سال های اخیر به یکی از گرفتاری های جدی برای جامعه و نظام اسلامی تبدیل شده است.

این استاد حوزه و مشاور امور خانواده همچنین گفت: در مواجهه با چنین مساله ای، علاوه بر فعالیت های فرهنگی و تلاش های ناظر به امور مدیریتی در سطح کلان، لازم است که ما هر چه بیشتر و بهتر در ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه بکوشیم، چه آن که امروزه ریشه بخش مهمی از این معضل، فضای مجازی و رسانه های نوین است که به علت جهالت و نیز عدم مهارت در استفاده از آن ها، شاهد تضعیف نهاد خانواده در موارد بسیاری بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، وقتی زن و شوهر در وهله نخست همدیگر و در مرتبه بعد جامعه ای که در آن زندگی می کنند را به درستی بشناسند، مجهز به سواد اجتماعی  و رسانه ای می شوند و در این صورت انتظارات و خواسته هایشان از یکدیگر به طرز قابل توجهی معقول و منطقی می شود و این انتظار معقولانه خود باعث می شود که به ندرت برای حل مشکلاتشان متوسل به راهکار طلاق به عنوان مبغوض ترین حلال الهی شوند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha