چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تمسک به حبل الهی، قرآن مجید و گفتار و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) دستاویز مطمئن و عروة الوثقای بی‌مانند در مواجهه با فتنه ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشستی با مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن یوم الله 9 دی، سالروز خنثی شدن فتنه و توطئه فتنه گران در سال 88، اظهار کرد: طبیعتِ دنیا رزمگاه اراده‌ها و میدان ظهور و بروزِ دارایی‌هاست و در حیات دنیوی انسان راه فراری از رویارویی با فتنه‌ها ندارد؛ چراکه فرار از فتنه بازی در میدان فتنه گران است.

وی افزود: در واقع حداقل چیزی که فتنه گران از کنشگران اجتماعی می‌طلبند فرار از معرکه است تا با تفرقه‌افکنی، جمعیت مؤمنان و شکوه و جلال جبهه حق را تضعیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با فتنه روبرو شد و مواجهه‌ای فعال و رویارویی قدرتمندانه و عزتمندانه داشت تا از امواج خروشان فتنه‌ها و فضای غبارآلود منتج از آن به‌سلامتی گذر کرد.

وی با بیان اینکه روشن است که هر کس از عهده این مهم برنمی‌آید، اضافه کرد: فتنه همچون امواج خروشان طوفان دریا است که هر جنبنده‌ای را به جنبش و حرکت وامی‌دارد اما آن کسی می‌تواند از این طوفان جان سالم به دربرد که یا همچون ماهی دریا، اهل شنا کردن باشد و به چم‌وخم طوفان آشنا باشد و یا باید به سفینه مطمئنی پناه برد و تحت راهبردی ناخدای کشتی امواج طوفان را پشت سر گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سفینه نجات از فتنه ها مکتب هدایت و ولایت است، افزود: خداوند متعال به لطف و رحمت خود انسان را با شیوه‌ها و ابزارهای مختلف به‌سوی مسیر هدایت رهنمون ساخته است.

وی ادامه داد: خداوند از یک‌سو با تقویم فطری ساختار انسان و قرار دادن عقل در وجود آدمی و از سوی دیگر با انزال کتب و ارسال انبیا مکتب هدایت و عدالت را راهنمای انسان‌ها در گرداب‌ها و طوفان‌های فتنه قرار داده است و در همین راستا اولیای معصومین را سفینه نجات و راهنمایان مکتب هدایت قرار داد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تمسک به حبل الهی، قرآن مجید و گفتار و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) دستاویز مطمئن و عروة الوثقای بی‌مانند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha