جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست خبری -نکوداشت آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در مراسم اختتامیه نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد، آیت الله العظمی جوادی آملی سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمد محقق داماد در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: از سال ۹۶ دبیرخانه ای در وزارت ارشاد به ریاست وزیر ارشاد برای برگزاری همایش در مورد مرحوم آیت الله محقق داماد و با حضور شخصیت های حوزوی از جمله حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، مدیر کل ارشاد قم و... با نظارت علمی آیت الله استادی همراه با دو دبیرخانه علمی واجرایی در تهران و قم شکل گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در آن جلسه قرار شد این همایش و نکوداتش در ۱۲ دی ساعت ۸ صبح در پژوهشکده علامه طباطبایی در قم برگزار شود.

رئیس مؤسسه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این همایش وزیر ارشاد، آیت الله اعرافی و دیگر شخصیت ها سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان داشت: برای بهتر برگزار شدن این همایش تصمیم گرفته شده جلسات متعددی برای برگزار و مستند محقق داماد با حضور حضرات آیات نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی  و... به همراه ۷ تیزر تبلیغاتی و برگزار شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از شاگردان محقق داماد، رهبر معظم انقلاب هستند. ایشان د رمورد مرحوم محقق داماد فرمودند« باید این همایش و کنگره زودتر از این برگزار میشد و نباید آنقدر دیر برگزار می شد».

رئیس مؤسسه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ایشان فرمودند« مباحث فقه آن عالم ربانی از غنای خاصی برخوردار بوده و همین مسئله باعث شده تنها نخبگان دردرس شان حضور یابند».

در ادامه حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز گفت: یکی از رسالت های این اداره کل برگزاری همایشی های از مفاخر حوزه است چون معتقدیم این شخصیتها می توانند الگوی خاص و خوبی برای جوانان باشند.

وی افزود: مسئولین همایش تنها به دنبال برگزار کردن آیین نکوداشت صرف نمی باشند بلکه هدف شناساندن شخصیت علمی، اخلاقی و زندگی آن عالم ربانی به جامعه و نسل جوان است.

حسینی افزود: در این همایش مجموع حوزه علمیه قم، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ع) و دفتر تبلیغات به محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد وارد میدان کار شدند تا به نحو بسیار خوبی این همایش برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: به دلیل اهمیت نکوداشت این برنامه به صورت زنده از شبکه ملی برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha