شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه غدیریه شیراز

حوزه/ زنانی که می خواهند در عرصه های اجتماعی فعالیت کنند باید میان فعالیت های اجتماعی و رسالت خانگی خود اولویت بندی کنند، طوری که به کرامت آنان در اجتماع و رسالتشان در خانه خدشه وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، زهرا نعمتی، پیش از ظهر امروز در نشست کرسی آزاد اندیشی با عنوان «کرامت زن در اجتماع، رسالت زن در خانه» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران مدرسه غدیریه شیراز برگزار شد، به بحث حضور اجتماعی زنان اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا و حضرت زینب علیها السلام بهترین الگوی فردی و اجتماعی برای زنان هستند.

وی با تاکید بر اینکه زنان در دین مبین اسلام، دارای جایگاه ارزشی انسانی و کرامت نفس هستند، اضافه کرد: حضور اجتماعی زن هیچ منافاتی با دین اسلام ندارد و در بسیاری از موارد اسلام حضور زن در عرصه های مختلف اجتماعی را جایز می شمارد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، اجتماعی بودن را یکی از ارزش های زن دانست و تصریح کرد: به دلیل جذابیت خاص زنان و علاقه به خودنمایی نباید بدون ضابطه و با هر شکل و قیافه ای وارد عرصه اجتماعی شوند.

وی با اشاره به اهداف اجتماعی بودن زن، عنوان کرد: هدف از حضور اجتماعی در جامعه ایمانی، محل کار، تلاش اقتصادی و تامین نیازهای مادی، کسب فضائل اخلاقی و کمالات معنوی و افزایش درک و شعور اجتماعی است.

نعمتی در ادامه بیان داشت: زنانی که می خواهند در عرصه های اجتماعی فعالیت کنند باید میان فعالیت های اجتماعی و رسالت خانگی خود اولویت بندی کنند، طوری که به کرامت آنان در اجتماع  و رسالتشان در خانه خدشه وارد نشود.

در ادامه این جلسه، خدیجه نجفی، استاد داور و معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه نیز ابراز کرد: با توجه به اینکه حضور اجتماعی زنان گاه خسارات جبران ناپذیری برپیکره خانواده، فرد و اجتماع به وجود می آورد و همچنین باتوجه به شرایط جامعه امروزی که دشمن با شعار های مختلف، در حال از بین بردن فرهنگ دینی و اسلامی و متزلزل کردن بنیان خانواده است، حضور اجتماعی زنان باید همراه با رعایت کردن موازین اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه حضور اجتماعی زنان در جامعه کنونی همراه با تبرج و خود نمایی است، خاطرنشان کرد: زنان نباید بازیچه حربه های دشمن قرار بگیرند، بلکه باید با الگو قرار دادن زنان مومن در قرآن کریم، به دنبال حفظ و ارتقای کرامت خود در اجتماع و رسالت خود در خانه باشند.

نجفی افزود: اگرچه اسلام با حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف مخالف نیست، اما زنان باید اولویت اصلی خود را رسالت در خانه قرار دهند و با اولویت بندی میان رسالت خود در خانه و فعالیت در عرصه های اجتماعی، قدم در عرصه اجتماع بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha