جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیاستمدار اسلام ستیز هلندی، برنامه موهن کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را از سر گرفت

 حوزه/ وایلدرز، سیاستمدار اسلام ستیز هلندی که سال گذشته مسابقه کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) را برگزار کرده و از ترس مسلمانان آن را لغو کرده بود، بار دیگر از برگزاری این برنامه موهن خبر داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، گرت وایلدرز سیاستمدار اسلام ستیز هلندی روز شنبه اعلام کرد که برنامه موهن خود را برای برگزاری مسابقه کشیدن کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) را که یک سال پیش از ترس مسلمانان در این کشور لغو کرده بود، بار دیگر برقرار کرده است.

وایلدرز در پستی در توئیتر اواخر روز شنبه ، از مردم خواست تا کارتون های خودشان را علیه پیامبر اسلام (ص) برای او ارسال کنند. این رهبر بزرگترین حزب مخالف در پارلمان هلند به بهانه «آزادی بیان» و مخالفت با «فتوای اسلامی» چنین حرکت تحریک آمیزی علیه مسلمانان را در پیش گرفته است.

وایلدرز یک مسابقه مشابه را در آگوست سال گذشته گذاشته بود که در ادامه از ترس خشم مسلمانان آن را لغو کرد.

در آن زمان  تظاهرات بزرگ و خشمگینی در همین راستا در کشور پاکستان و برخی مناطق دیگر دنیا برگزار شد و حتی از کشورهای اسلامی خواسته شد که روابطشان را با هلند قطع کنند.

در سال 2005 ، روزنامه دانمارکی جیلندز- پوستن کاریکاتورهایی را از حضرت محمد (ص)  منتشر کرد که باعث تظاهرات در سراسر جهان اسلام شد. انتشار تصاویر موهن مشابه در مجله چارلی هبدو نیز خشم مسلمانان را برانگیخت. در حمله  اعضای یک گروه افراط گرابه دفتر این مجله، 12 نفر جان باختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    اگر فردی در جلو مردم رکیک ترین الفاظ و نسبتهای ناروا را به دختر و همسر وایلدرز بیان کند او چکار خواهد کرد شکایت...یا میگوید آزادی بیان اگر بعد از شکایت و رسیدگی مجدد تکرار شد چه؟ حتما لبخند میزند خیر باید بعد از تذکر مجددبا او برخورد سختی بکند حالا که یکعده با عقده های روانی به پیامبر نورو رحمت هتاکی می کنند چه باید کرد>