جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سابقه حوزه های علمیه در کارهای پژوهشی و تحقیقی قابل تحسین است، تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش های حوزوی بعضاً راهکار اساسی و کاربردی فرهنگی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله علما، در یکصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و با شرکت مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: در تمام تنگناهای انقلاب ، هر زمانی مشکلی پدید آمد، این مردم بودند که با حضور به موقع خود، تمام توطئه ها و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از راه فرهنگی وارد شد، گفت: به همین خاطر مقام معظم رهبری بارها به همه ما از نفوذ فرهنگی دشمن ، با عناوین شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و تهاجم فرهنگی ، یاد نمود.

وی تصریح کرد: متولیان امر فرهنگ متأسفانه در خیلی از جاها آنگونه که بایسته بود ، به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه جدی نکردند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه خوشبختانه جوانان ما بسیار خوب هستند و این ظرفیت عظیم انقلابی را کمتر جایی در دنیا دارا می باشد، اظهار داشت: لذا باید در برخورد با جوانان ، به زبان آنها سخن بگوییم و علم و دانسته های خود را به روز نماییم.

وی با اشاره به سابقه خوب حوزه های علمیه در کارهای پژوهشی و تحقیقی تصریح کرد: حوزه های علمیه سوابق درخشانی در زمینه های پژوهش و تحقیق دارند ، آثاری که بعضا راهکار های اساسی و کاربردی فرهنگی را مطرح می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: با تأسی به اسلام و قرآن ظرفیت های فرهنگی ما در جهان بی نظیر است.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه افزود: با اشاره به اینکه سابقه حوزه های علمیه در کارهای پژوهشی و تحقیقی قابل تحسین است.تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش های حوزوی بعضاً راهکار اساسی و کاربردی فرهنگی دارند.

گفتنی است قبل از سخنان آیت الله علما، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید برای رسیدن به خروجی مطلوب شورای فرهنگ عمومی، هر سال از مصوبات شورا گزارشی تهیه شده و موانع اجرای مصوبات را بررسی نماییم.

وی افزود: پیشنهاد می شود، در جلسات آتی شورا از مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه هم دعوت بعمل آید .

در ادامه جلسه مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت: در معرفی کرمانشاه به عنوان یک استان ثروتمند همه با تلاش نماییم.

استاندار کرمانشاه از ظرفیت های فرهنگی، اقلیمی ، تاریخی و باستانی  به عنوان بسترهای موفق  جهت طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ یاد نمود و افزود: برای اینکه کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ با قدرت به عنوان پایتخت گردشگری جهان معرفی شود ، باید از تمام سرمایه های فکری و فرهنگی استفاده نماییم.

شایان ذکر است در ادامه جلسه برخی از مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناظمی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    «پیشنهاد آیت الله محمدی عراقی نماینده خبرگان کرمانشاه مبنی بر اینکه: در جلسات آتی شورا فرهنگ عمومی از مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه هم دعوت بعمل آید .» واقعا جای تاسف است چرا که تاکنون مدیران حوزه های علمیه استانها از جمله حوزه علمیه کرمانشاه به این جلسات دعوت نشده اند؟!!!