پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه حوزه های علمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام صیاحی با اشاره به رقابت ۸۰ طلبه در بخش حفظ و ترتیل، گفت: بخش حدیث این دوره از مسابقات شانزدهم دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیر صیاحی، مسئول امور قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث در استان خوزستان، اظهار داشت: این دور از مسابقات با حضور ۸۰ طلبه از مدارس علمیه سطح استان در محل دارالقرآن کریم اهواز برگزار شد.

وی اضافه کرد: طلاب در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ «۵، ۱۰، ۲۰ و کل» ترتیل و تحقیق با یکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام صیاحی، با ارائه آماری از نحوه شرکت‌کنندگان، گفت: این مسابقه به دو بخش برابر تفکیک شد که در بخش حفظ ۴۰ طلبه و در بخش ترتیل و تحقیق نیز ۴۰ نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان به مرحله نیمه‌نهایی و در ادامه به مراحل کشوری و بین‌المللی اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: هر شرکت‌کننده‌ای که در مقایسه با شرکت‌کننده‌های سایر استان‌ها بیشترین امتیاز را به دست آورد به مرحله نیمه‌نهایی راه خواهد یافت.

 مسئول امور قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان، در پایان گفت: زمان برگزاری بخش حدیث این دوره از مسابقات شانزدهم دی ماه جاری و به‌صورت کتبی در رشته‌های تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ سور منتخب و جزء ۳۰، حفظ حدیث و نهج‌البلاغه است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha