جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 878243
۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی-امام جمعه آران و بیدگل

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر گفت: فتنه گر زمانی در کار خود موفق می شود که افراد جاهل را پیدا کند، جهل، امیرالمومنین را خانه نشین کرد و در دوران ظلمت و جهل است که فتنه ها بروز می کنند و امروز به برکت هوشیاری مردم فتنه گران موفق نشده و فتنه ها خاموش شده اند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی  اظهار کرد:  ۹دی روز بصیرت است و راهپیمایی عظیم مردم در ۹ دی ماه ۱۳۸۸ باطل کننده فتنه بود.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک فتنه کور و پیچیده ای بود که متاسفانه جامعه را فراگرفت و افرادی هم با فریب خوردن از سران فتنه ابتدا در این جریان ورود پیدا کردند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که امیرالمومنین(ع)  در نهج البلاغه عامل فتنه را خواص منحرف می داند ادامه داد: کسانی که در جامعه دارای جایگاه ویژه هستند متاسفانه به خاطر هوای نفس منحرف شدند و به تبع مردم نیز فریب خوردند.

حجت الاسلام موسوی هشدار داد: عامل فتنه، خواص منحرفی هستند که دنبال هوای نفس، شهوت‌رانی، جاه طلبی، ثروت اندوزی بوده که روش ها و اهدافی را در جامعه بدعت گذاری می کنند.

وی اضافه کرد: بدعتگذاری بدتر از اینکه این عوامل فساد خلاف مصالح مسلمین مردم را به راهپیمایی و اعتراض دعوت می کنند و بعد از آن حرف تقلب در انتخابات بزند و معلوم شود تقلب رمز و کلید آشوب بوده است و به اسم دفاع از امانت مردم، در پیام های خود با استفاده از آیات قرآن دنبال منحرف کردن افکار عمومی باشند.

این استاد حوزه ابراز کرد: امروز  فتنه گران در کشور ساکن ننشسته اند چرا که فتنه ۸۸ با فتنه ۹۸ شباهت هایی دارد، کشته سازی و اعلام آمار کذب از کشته شدن مردم به جهت بهره برداری های خود، استفاده خوب از ظرفیت فضای مجازی از جمله شباهت ها است، مهارت دشمن در برپایی فتنه از مشترکات بود و متاسفانه در بدنه نیروهای انقلاب ریزش هایی داشتیم، البته نسل سوم و چهارم رویش کردند.

وی فتنه ۹۸ را فتنه معیشتی سیاسی دانست و افزود : مشکلات اقتصادی زمینه و چاشنی فتنه شد، فتنه ۹۸ فتنه ای داخلی و منطقه ای بود که هدف دشمن نابدی و زمین گیر کردن جبهه مقاومت بود که این نقشه در کشور لبنان، عراق، ایران به عنوان محور مقاومت در دستور کار قرار گرفت ولی به لطف خدا و مدیریت رهبر معظم انقلاب و با بصیرت مردم این فتنه ریشه کن شد.

امام جمعه خمینی شهر تنها راه حفظ این نظام و حفظ آرمان های نظام و جلوگیری از وقوع فتنه ها را بصیرت خواند و ادامه داد: بصیرت افزایی و ایجاد بصیرت، آگاهی و هوشیاری مهم ترین عامل برای نابودی فتنه است.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: فتنه گر زمانی در کار خود موفق می شود که افراد جاهل را پیدا کند، جهل، امیرالمومنین را خانه نشین کرد و در دوران ظلمت و جهل است که فتنه ها بروز می کنند و امروز به برکت هوشیاری مردم فتنه گران موفق نشده و فتنه ها خاموش شده است.

وی دفاع مردم از ارزش های اسلامی را بارزش برشمرد و اظهار کرد:مردم در مقابله با فتنه گران و حفظ آرمان های نظام و شهدا و تبعیت از ولایت فقیه همیشه آماده و در صحنه بوده اند.

استاد حوزه تذکر داد: امروز دشمنان ملت و فتنه گران داخلی و خارجی اعتراف به شکست خود کرده و دشمنان قسم خورده ملت در انزوای کامل سیاسی قرار گرفته اند و مورد انزجار مردم هستند.

وی از انزوای کامل کشورهایی مثل عربستان سعودی خبرداد و تصریح کرد: در اجلاسی که در کشور دوحه قطر و مالزی برگزار شد شاهد بودیم که عربستان حضور نداشت و این نشان از شکست دولت خائن آل سعود است، دولتی که با کشتن جوانان مسلمان می خواهد خود را رهبر دنیای عرب معرفی کند ولی زهی خیال باطل.

امام جمعه خمینی شهر در پایان مردم همیشه در صحنه را به حضور پرشور و باشکوه در مراسمات یوم الله ۹ دی دعوت کرد تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha