پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تصریح کرد: بی شک ترویج فرهنگ مطالعه در شهر و روستا به کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی، کمک شایان توجهی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب "زندگی با ضرب‌المثل‌ها" و تجلیل از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین حیدری ابهری به عنوان نویسنده این اثر که با همکاری نشر شابک در کتابخانه عمومی شهدای روستای صَرم برگزار شد، با تاکید بر این که هیچ گاه نباید از اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در اقصی نقاط کشور از جمله در مناطق روستایی غفلت کرد، اظهار داشت: ما هر چقدر که در زمینه کتاب و کتاب خوانی کار کنیم، به همان نسبت شاهد ارتقای سطح فرهنگ جامعه و برعکس کاهش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی افزود: از سویی به موازات فعالیت موثر و گسترده در شهرها باید زمینه‌ شکوفایی و پرورش استعدادها را در روستاهای کم برخوردار فراهم کنیم تا این مساله در سایه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به رشد و ارتقای فرهنگ جامعه منجر شود و البته این مهم مستلزم برنامه ریزی درست و حمایت ویژه مسئولان است.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین با اشاره به این که استقبال گرم دانش آموزان به خصوص در روستاها، نشان از اهتمام این گروه سنی به کتاب و کتابخانه دارد، گفت: به همین دلیل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم درصدد فراهم سازی بستری مناسب برای برگزاری دوره‌های ادبی و آموزش نویسندگی است و از مسئولان مرتبط می‌خواهیم با شناسایی استعدادهای روستاها در این امر به ما کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی نسب، مدیر انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم نیز گفت: این رونمایی با هدف آشنایی با کتاب‌های تازه منتشر شده و نیز چگونگی استفاده از ضرب المثل‌ها در زندگی است.

 وی سپس به تاریخچه ضرب المثل‌ها اشاره کرد و افزود: این جملات جذاب و تاثیرگذار در بین مردم شکل می گیرد و علاوه بر انتقال فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی باعث پیشرفت یک ملت نیز می شود.

در ادامه برنامه، محمدحسین قاسمی، مدیر نشر کتابک نیز در رابطه با لزوم تولید کتاب های پرمحتوا بیان داشت: کتاب‌های این انتشارات بر اساس نیازها و علاقمندی های کودک و نوجوان به عنوان یکی از ضروریات جامعه چاپ می شود و ما معتقدیم که خلاقیت در نشر کتاب می‌تواند منجر به ترویج کتابخوانی و آینده ای درخشان برای نسل جدید شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha