چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
9دی

حوزه/ حماسه ۹دی با حضور میلیونی ملت ایران پاسخ محکم و دندان‌شکنی به فتنه‌انگیزان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، انتخابات ۸۸ یکی از کم‌نظیرترین انتخابات کشور در کارنامه نظام ضبط و ثبت کرد که این حضور نتیجه اعتماد مردم به نظام بود اما حرمت‌شکنان عاشورا که همواره مرعوب غرب بودند با مطرح کردن پروژه «تقلب» در انتخابات، حلاوت و شیرینی آن را به مردم نجیبمان تلخ کردند.

۹دی طراوتی نو به جامعه برگرداند؛ حماسه ۹دی به حضور میلیونی ملت ایران پاسخ محکم و دندان‌شکنی به فتنه‌انگیزان داد و این حضور پررنگ سندی محکم بر جمهوریت، اسلامیت و عقلانیت نظام برای آیندگان است.

باید بدانیم که خلق حماسه ۹دی از سوی ملت شهیدپرور ایران باعث شد تا سره از ناسره کاملا هویدا و صف‌بندی شفاف شود.

امروز در ۹ دی ماه سال ۹۸، دقیقا ده سال بعد از ۹ دی ۸۸ شاهد مراسم بزرگداشت آن در سراسر کشور بودیم؛ اگر یک اصل از آن رویداد تاریخی و ملتهب در آن روزهای داغ و پرهیاهو در سال ۹۸ قرار باشد به یاری‌مان بیاید؛ نبرد با انفعال متقابلی است که اگر چه کمرنگ شده است اما هنوز رهایمان نکرده است. دیگر حضور در انتخابات‌ها و شرکت در راهپیمایی‌های نمادین ۲۲ بهمن و روز قدس تنها محل رهایی از انفعال متقابل آرمان‌گرایان ایرانی نیست. آرمان‌گراها حالا در دهه چهارم انقلاب باید خود به میدان بیایند و در عرصه‌های مختلف حیات نشان دهند که انقلاب پیشروست و آرمان‌های اصیل آن هنوز زنده‌اند. و امروز در شرایطی که یکی از ناامیدانه‌ترین شرایط اجتماعی در ایران سپری می‌شود.

امروز البته اوضاع تغییر کرده است. عدالت‌خواهان ایرانی اگر چه با آزمون و خطا اما به میدان آمده‌اند. مردم حالا فعال‌تر از همیشه به دولت و سیستمی که ناکارآمد است و دردی از آنها دوا نمی‌کند بدون اینکه دیگر با شائبه کم‌طرفدار تضعیف نظام محدود و امثالهم شوند می‌تازند و در مواقع بحرانی مثل سیل پردامنه فروردین امسال خود به میدان می‌آیند و به یاری مردم دیگر می‌شتابند و...

امروز، همچون همان روزهایی که رنگ و بوی روزهای انقلاب ۵۷ داشت؛ مردم، فارغ از نژاد و سواد و جنس و جریان، باز هم به خیابان‌ها آمدند تا فریاد بزنند در مقابل هر گونه فتنه‌گری و خیانت ایستاده‌اند و دیگر اجازه نخواهند داد به نام اعتراض مدنی و در قالب احترام به آزادی، امنیت و استقلال و مدنیت و آزادی خدشه‌دار شود. در بیان شاهدان، نهم دی ماه یک اتفاق پیش‌بینی‌ناپذیر رخ داد و حضور مردم و تأثیر نیرو و اراده‌شان در پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی، از سطح معادلات و محاسبات سیاسی بالاتر رفت.

آنها نشان دادند مردمی هستند که در چهل سالگی انقلاب اسلامی و با همه رنج‌ها و مرارت‌هایی که دارند و با همه سختی و رنجی که در زمینه معیشت تحمل می‌کنند، میهن، کشور، رهبر و حتی تاریخشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند.

مردم دارالمؤمنین همدان نیز همانند قبل با ولی فقیه خود در روز بصیرت تجدید میثاق کردند و با حضور پررنگشان بر انقلاب اسلامی استحکام بخشیدند.حضور اقشار مختلف مردم از دانش‌اموز تا دانشجو و روحانی و بازاریان در این یوم‌الله باعث شد تا دشنان انقلاب اسلامی بار دیگر از اهداف شومشان ناامید شوند.امروز زنان، مردان، نوجوانان و جوانانی را دیدیم که همانند جوانان انقلابی دهه ۵۰ پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.خداوند بر توفیقات این نظام و ملت بیفزاید. ان‌شاءالله

یادداشت: مریم بیگدلو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha