سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بزرگداشت 9 دی در نجف آباد

حوزه/ همایش گرامیداشت ۹ دی با حضور آحاد مردم با بصیرت نجف آباد، در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف آباد، حجت الاسلام سید علی محمد فلسفی، امروز در همایش گرامیداشت ۹ دی ماه ۱۳۹۸که همزمان با نماز ظهر و عصر در مسجد جامع نجف آبادبرگزار شد، گفت: برای ادامه دادن راه کسانی که حماسه ۹ دی را ایجاد کردند به ۶ ویژگی و خصوصیت نیازمندیم. اول خداشناسی، دوم دشمن شناسی، سوم حق شناسی، چهارم باطل شناسی، پنجم دنیاشناسی و ششم آخرت شناسی. کسانی که این شش مورد را شناختند و در خود ایجاد کردند، حماسه‌های بزرگی را مانند حماسه ۹ دی در طول تاریخ آفریدند.

وی با اشاره به لزوم خداشناسی خاطر نشان کرد: خداشناسی یعنی غیر از خداوند را در قلب خود راه ندهیم و مومن کسی است که قلب او مزین به نور ایمان باشد و آنچه که باعث شد در قلب امام خمینی ترس راه پیدا نکند اتصال قلب امام خمینی با خداوند بوده است.

استاد حوزه ضمن توضیح دشمن شناسی و شیطان شناسی، افزود: تا دشمن است دشمنی هم وجود دارد. شیطان زمان را باید شناخت و در مقابل آن ایستادگی کرد و به هیچ وجه عقب نشینی نکرد زیرا اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب رفتی دشمن ده‌ها قدم پیشروی می کند.

وی در خصوص حق شناسی گفت: حق شناسی یعنی شناخت حقوقی که اطراف ما را احاطه کرده است بر همه ما لازم است. در رساله حقوق امام سجاد(ع) به برخی از آنها اشاره شده است.

حجت الاسلام فلسفی در ادامه توضیحاتی پیرامون باطل شناسی، دنیاشناسی و آخرت شناسی بیان کرد.


در این همایش، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد ضمن تبریک این عید بزرگ بیان کرد: امروز جمع  شده‌ایم پیام ۹ دی، پیام آگاهی، بصیرت، دشمن‌شناسی، حضور و انجام وظیفه را یادآوری کنیم.

وی در ادامه افزود: ۹ دی روز بزرگی است و خلاصه در چند شعار و یک راهپیمایی نمی‌شود.

حجت الاسلام حسناتی خاطر نشان کرد: تداوم حرکت مردم و نظام در زنده نگهداشتن پیام خون شهیدان انقلاب است که همان پیام حضرت زینب سلام الله علیها است که پیام ایشان پیام سیدالشهدا و عاشوراست.

امام جمعه نجف آباد در ادامه روح نهم دی را اعتقاد و ولایت مردم دانست و تاکید کرد: اعتقاد به قرآن و عترت مردم را در ۹ دی به میدان آورد و باعث شد حق و باطل از یکدیگر جدا شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha