پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست فاطمه شناسی

حوزه/ نشست اخلاقی فاطمه شناسی در راستای آشنایی هرچه بیشتر طلاب خواهر با سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه حضرت خدیجه سوسنگرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست اخلاقی فاطمه شناسی، با حضور سرکار خانم ربیعی، استاد اخلاق حوزه، در مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری سوسنگرد برگزار شد.

در این نشست که در راستای آشنایی هرچه بیشتر طلاب خواهر با سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، بر لزوم پیاده‌سازی سبک زندگی فاطمی در مدارس علمیه تأکید شد.

همچنین استاد این جلسه، با اشاره به شخصیت والای بزرگ بانوی اسلام، گفت: با رحلت غم‌بار رسول اکرم(ص)، حوادث تلخی رخ داد که نوک اصلی پیکان این حوادث متوجه اهل‌بیت رسول خدا(ص) بود.

وی اضافه کرد: تجمع تعدادی از مهاجران و انصار در سقیفه، سرآغاز شکل‌گیری جریان انحراف مسیر خلافت بود. جریان اما به اینجا ختم نشد و پیامدهای آن، حتی در شکل هجوم به خانه برترین بانوی هستی و مصدومیت و سپس شهادتش بروز یافت.

خانم ربیعی گفت: در فاصله اندک میان اجتماع سقیفه و شهادت حضرت فاطمه (س) حوادثی رخ داده که مستقیم یا غیرمستقیم با شهادت آن حضرت مرتبط است.

این استاد حوزه، با تأکید بر اینکه جریان‌های تاریخی باید برای مردم از سوی شما مبلغان تبیین و روشن شود، تصریح کرد: برای شناخت سیره فاطمی ابتدا باید جریان‌های تاریخی به‌خوبی برای مردم تبیین شود؛ راز غربت و مظلومیت حضرت زهرا را برای بانوان این سرزمین بیان کنید و مطمئن باشید که این مطالب آنان را به‌سوی سیره فاطمی سوق می‌دهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha