چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مهدی عالمی

حوزه/ امام جمعه مهاجران گفت: علت آنکه دشمن تمام تلاش خود را برای کم رنگ نشان دادن نقش روحانیت در جامعه قرار داده است، درک جایگاه روحانیت در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مهدی عالمی امام جمعه مهاجران استان همدان، ظهر امروز در جمع طلاب، با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اظهار کرد:  روحانیت همواره در جامعه وظیفه و نقش روشنگری داشته و دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی نقش روحانیت را درک کرده است، گفت: علت آن که دشمن تمام تلاش خود را برای کم رنگ نشان دادن نقش روحانیت در جامعه قرار داده است، درک جایگاه روحانیت در بین مردم است.

حجت الاسلام عالمی، حماسه ۹ دی را روز جامه عمل پوشاندن به بیان امام خمینی که فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب وارد نشود، دانست و افزود: در حماسه ۹ دی مردم بدون آنکه ولی فقیه از مردم بخواهد، خودشان، زمانی که فهمیدند ولایت در خطر است به صورت خودجوش به صحنه آمدند و حماسه ای دیگر را رقم زنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تمام حرکات ما را دنبال می کند، بیان داشت: مهم ترین پیام خلق این حماسه به سراسر دنیا این بود که جامعه ما آگاه است و از انقلاب و دینمان با جان و دل حمایت خواهیم کرد.

امام جمعه مهاجران، وظیفه طلاب در شرایط فعلی را خواندن تاریخ انقلاب دانست و گفت: امروز باید از فتنه های سال ۷۸ و ۸۸ درس بگیریم و بدانیم که نقش بصیرت در جامعه می تواند مدت زمان شش ماهه سال ۸۸ را به سه روز، در اغتشاشات اخیر تقلیل بخشد.

وی به نقش رهبری مقام معظم رهبری در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: با ۱۱ دقیقه سخنرانی رهبر معظم انقلاب، آنچنان ورق برگشت که خود دشمنان و کسانی که مدت ها برنامه ریزی کرده بودند نیز، انگشت به دهان ماندند.

حجت الاسلام عالمی در پایان با بیان اینکه طلاب باید ارتباط خود با مردم را تقویت ببخشند، یادآور شد: طلاب در مراسم های مختلف، تبلیغ چهره به چهره و حلقات صالحین باید زوایای مختلف فتنه را برای مردم روشن کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha