سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید رضا تقوی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزیر جدید جهاد کشاورزی باید تفکر تولیدی داشته باشد نه تفکر وارداتی، گفت: امروز صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر کرده و با تولید می‌توان خلأها را پر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اقلام معیشتی موردنیاز مردم به‌اندازه کافی در کشور وجود داشته و از این نظر کمبودی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش بسیار مهم مدیران بخش کشاورزی و بهره‌برداران تأمین امنیت غذایی در کشور تصریح کرد: این مهم با همت و تلاش این افراد به‌دست‌آمده است.

وی با اشاره به ذخیره گوشت موجود در کشور افزود: کشور در زمینه تولید گوشت دارای وضعیت مطلوبی است و ۸۶۰ هزار تن نیاز گوشت کشور است که ۹۰ درصد آن در کشور تولید می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز باهدف تنظیم بازار از خارج وارد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره میزان تولید شیر و تخم‌مرغ نیز گفت: میزان تولید این ۲ محصول نیز در کشور مطلوب است و بخش از این تولیدات شیر و تخم‌مرغ صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه روغن خوراکی وابسته به واردات است به میزان روغن موردنیاز کشور اشاره کرد و گفت: میزان روغن خوراکی موردنیاز کشور حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که با کشت ۱۰۰ هزار تن کلزا می‌توان بخش از آن را تأمین کرد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی در زمینه تولید گندم نیز گفت: میزان تولید گندم در کشور امسال ۱۴ میلیون تن و برنج نیز ۳٫۳ میلیون تن بود.

وی با بیان اینکه امروز کشور در صحنه جنگ اقتصادی است، گفت: امروز صحنه جنگ از نظامی به اقتصادی تغییر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی با وسعت بیشتر و شتابی افزون‌تر در حال انجام است، گفت: باید در این جنگ نیز آماده بود و مانند جنگ نظامی برای مقابله با دشمن طرح و نقشه داشت.

وی با بیان اینکه در جنگ نظامی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در خط مقدم دشمن قرار داشتند، افزود: امروز نیز در جنگ اقتصادی سازمان‌ها و مؤسسات اقتصادی در خط مقدم اقتصادی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدیران بخش کشاورزی و کشاورزان امروز در خط مقدم جبهه و جنگ اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: مدیران کشاورزی و کشاورزان باید با هوشیاری حملات دشمن را خنثی کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن گفت: تحریم‌ها متعدد نیز در همین صحنه جنگ اقتصادی دشمن اتفاق افتاده تا مردم را به لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکل و نارضایتی کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه دشمن در صحنه جنگ نظامی نتوانست کاری علیه انقلاب اسلامی ایران انجام دهد، گفت: دشمن امروز به جنگ اقتصادی روی آورده و قصد دارد از این طریق به کشور ضربه بزند.

وی با طرح این سؤال که در جنگ اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی چه نقشی دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت است و مدیران جهاد کشاورزی در حوزه معیشت مردم تلاش می‌کنند که این امر بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در برخی صحنه‌ها اگر حتی کمبودی وجود داشته باشد می‌توان برای مدتی آن کمبود را تحمل کرد، گفت: اقلام معیشتی حساس‌ترین اقلام در زندگی مردم است و ازاین‌رو وزارت جهاد کشاورزی در خط مقدم جنگ اقتصادی است.

وی درباره اصلاح قیمت بنزین نیز گفت: در این زمینه بی‌تدبیری انجام شد و جای انتقاد و گله در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه باید در این زمینه بررسی بیشتری انجام می‌گرفت و جلسات مختلف توجیهی برگزار می‌شد، گفت: دشمن همواره برای کشور به دنبال توطئه است و در این مسئله بنزین و شلوغی‌ها نیز بر موج نارضایتی مردم سوار شد.

کشاورزی باید به سمت علمی شدن حرکت کند

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر بخواهیم تغذیه جمعیت بیش از ۸۰ میلیون را تأمین کنیم حرکت به سمت کشاورزی علمی امری ضروری است و اجرای اصلاح نژاد دام، اصلاح بذور، اجرای سیستم‌های آبیاری و … باید در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید کشاورزی از سطح به عمق حرکت کند، افزود: باید تلاش کرد از زمین کمتر محصول بیشتری به دست آید.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به‌ضرورت حفظ منابع آب‌وخاک در کشور گفت: باید ارزش خاک و آب و همچنین منابع طبیعی به‌خوبی تبیین شود و به آن توجه شود.

باید از ظرفیت کشاورزی فرا سرزمینی بهره گرفت

وی همچنین درباره استفاده از ظرفیت کشاورزی فرا سرزمینی نیز گفت: در برخی از کشورها مانند عراق، ارمنستان گرجستان که از لحاظ منابع آب‌وخاک و همچنین اقلیم شرایط مطلوبی دارند پیشنهادشده تا از این ظرفیت برای بخش کشاورزی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزیر جدید جهاد کشاورزی باید تفکر تولیدی داشته باشد نه تفکر وارداتی، گفت: با تولید می‌توان خلأها را پر کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت راه‌اندازی گردشگری کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: باید از این بخش بهره لازم را گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha