جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهاباد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی گفت: بر اساس برآورد کارشناسان، خسارت های فتنه ۸۸ از لحاظ مالی از خسارت های مالی جبران جنگ که با توجه به تحریم های پس از آن بیشتر بود، چون بعد از فتنه ۸۸ فروش نفت ما با کاهش مواجه شد و تا آن زمان دنیا را علیه خود یکپارچه نمی دیدیم و این جریان دشمنان را علیه ما جری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم مدرسی، شب گذشته در جمع مردم بهاباد به مناسبت سالروز ۹ دی در مسجد جامع بهاباد با گرامیداشت دهمین سالگرد حماسه یوم الله ۹ دی اظهار کرد: باید فتنه ۸۸ را ریشه یابی کنیم که برای چه این حوادث در سال ۸۸ رقم خورد و افرادی در رأس این فتنه بودند که روزی با یک عناوینی در انقلاب اسلامی مورد توجه بودند و یا نخست وزیر زمان امام(ره) و یا رئیس مجلس بودند و روزی با حضور در صحنه انقلاب اسلامی برای آرمان های انقلاب شعار می دادند.

وی با ابراز تأسف ادامه داد:چگونه می توان در یک زمانی به عنوان یک انقلابی و مدافع انقلاب در صحنه بود و زمانی دیگر با دشمنان انقلاب هم صدا و همدست شد؟

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از فتنه ۸۸ به عنوان خط قرمز نظام یاد می کنند و آن را جنگ احزاب دشمنان داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی می دانند چون در فتنه ۸۸ هم لیبرال های داخلی و هم جریان اپوزوسیون و دشمنانی که از انقلاب اسلامی ضربه خورده بودند به صحنه فتنه علیه انقلاب اسلامی وارد شدند.

*سه سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی در پیروزی و تدام ان چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: باید حوادث ۸۸ را مرور کنیم و سه سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی را تبیین کنیم که این سرمایه ها منجر به پیروزی انقلاب و تداوم انقلاب شده است و فتنه گران با حمله به این سرمایه ها به دنبال مقاصد خود بودند.

وی، اولین سرمایه انقلاب اسلامی را «امید و اتحاد مردم» عنوان کرد و افزود: دومین سرمایه ما «ارزش های اسلامی» است و سومین سرمایه نعمت «ولایت فقیه و رهبری» است که هر سه سرمایه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داست ولی در فتنه ۸۸ مورد هتک حرمت فتنه گران قرار گرفت.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یادآور شد: دشمنان ابتدا در فتنه ۸۸ سرمایه مردمی را مورد هدف قرار دادند و با ایجاد شکاف و اختلاف در بین جمعیت های مردم به دنبال از بین بردن اتحاد و وحدت کلمه بودند و مردم را به آشوب های خیابانی دعوت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: در حالی که مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با بیش از ۸۵ درصد از واجدان شرایط به رأی درانتخابات شرکت کرده بودند و در دنیا بی سابقه بود ولی فتنه گران این حضور و شکوه مردمی را به فتنه تبدیل کردند.

وی افزود: ارزش های اسلامی به عنوان دومین سرمایه انقلاب اسلامی از سوی فتنه گران مورد هجمه واقع شد و در ماه های رمضان با روزه خواری در ملأ عام و در ماه محرم با آتش زدن پرچم عزای امام حسین(ع)، آتش زدن مساجد و حسینیه ها و حمله به عزادارن در روز عاشورای حسینی و هلهله در بین دسته های عزا هتک حرمت کردند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در خصوص حمله فتنه گران به سومین سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی گفت: ولایت فقیه به عنوان یکی از سرمایه های نظام اسلامی است که در فتنه ۸۸ مورد هتک حرمت واقع شد و عکس های امام خمینی(ره) که برای مردم ارزش و مقدس بود سوزانده شد و شعار نفی ولایت فقیه سرداده شد و حتی نهادهای زیر نظر رهبری از جمله بسیج، سپاه، شورای نگهبان، صدا و سیما و... یکی پس از دیگری مورد هجمه تبلیغاتی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل زنده نگداشتن یوم الله حماسه ۹ دی یاداوری بصیرت مردم در آن زمان و اتحاد و همبستگی آنان در نابودی فتنه گران و جریان فتنه است.

*روزی که بهابادی ها علیه فتنه گران کفن پوشیدند

وی خاطر نشان کرد: این مردم با فداکاری و بصیرت خود و با تعهد خود نسبت به اسلام که خیلی ارزش دارد در صحنه حاضر شدند و جمع زیادی از مردم  شهرستان بهاباد در ۲۸ خرداد سال ۸۸ کفن پوشیدید و برای حضور در نماز جمعه تاریخی  ۲۹ خرداد ۸۸ به امامت امام خامنه ای به تهران رفتند که این چنین فداکاری مردم ستودنی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یکی از دلایل حضور مردم بهاباد در نماز جمعه تهران را هتک حرمت نماز جمعه در هفته های قبل از آن توسط فتنه گران، عنوان کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین  مدرسی افزود: فتنه گران حتی نماد سبزپوشی و سیادت را هم مورد اهانت قرار دادند و پس از حماسه ۹ دی کتاب های زیادی نوشته شد و برخی نهاد ها یک دوره دایرة المعارف درباره این حوادث منتشر کردند.

وی مهمترین حادثه پس از جنگ تحمیلی را فتنه ۸۸ نام برد و گفت: بر اساس برآورد کارشناسان، خسارت های فتنه ۸۸ از لحاظ مالی از خسارت های مالی جبران جنگ که با توجه به تحریم های پس از آن بیشتر بود، چون بعد از فتنه ۸۸ فروش نفت ما با کاهش مواجه شد و تا آن زمان دنیا را علیه خود یکپارچه نمی دیدیم و این جریان دشمنان را علیه ما جری کرد.

*حوادث آبان ماه ۹۸ فتنه نبود

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با یادآوری حوادث آبان ماه ۹۸ پس از افزایش نرخ بنزین گفت: رهبر انقلاب در باره حوادث آبان ماه اخیر به عنوان فتنه یاد نکردند ولی بارها از حوادث سال ۸۸ به عنوان فتنه نام بردند چون فتنه حادثه ای است که ابرهای تیره و تار را بر مردم حاکم می کند و افرادی را نادانسته جذب می کند ولی حوادث امسال کمتر از ۴۸ ساعت تمام شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یادآور شد: ما در استان یزد حدود ۵۸ هزار نفر  بیکار و حدود ۳۰ هزار نفر تحصیل کرده بیکار داریم و ای کاش مسئولان هم متوجه می شدند و حرکتی از خود بروز می دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha