جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه خواستار مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه شد و اظهار کرد: ۱۷۰موضوع مهم مورد اهتمام رهبر معظم انقلاب استخراج و برای مدیران حوزه‌های علمیه ارسال شده‌است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی که در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء(ص) اراک برگزار شد، گفت: حماسه نهم دی باید برای همیشه در اذهان بماند و نسل‌های بعد نسبت به این واقعه مهم تاریخ انقلاب اشراف کامل داشته‌ باشند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ادامه داد: در سده‌های اخیر شاهد نهضت‌های مختلف در دنیا و در همه جوامع بوده‌ایم، اما نظام جمهوری اسلامی ایران بین تمامی انقلاب‌ها همچون مصر، لیبی، بحرین با اقتدارتر و سربلندتر مسیر پیشرفت و توسعه را با قدرت طی می‌کند.

وی در ادامه خواستار مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علمیه شد و اظهار کرد: ۱۷۰موضوع مهم مورد اهتمام رهبر معظم انقلاب استخراج و برای مدیران حوزه‌های علمیه ارسال شده‌است. طلاب جوان مطالب مندرج در بیانیه را مطالعه کرده و برای ترویج آن راهکار ارائه دهند .

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: واجب است که همه ما بیانیه گام دوم رهبری را با دقت مطالعه و آن را به صورت کامل اجرائی کنیم.

وی بر لزوم بیانیه‌خوانی و قراردادن مطالب این مهم در قالب مسابقات فرهنگی مختلف تأکید و با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند «انقلاب ما، موفق‌ترین انقلاب در دنیا بوده است» ادامه داد: اینکه انقلاب اسلامی در گروه موفق‌ترین انقلاب‌های دنیا قرار گرفته است نیاز به تشریح و توضیح دارد که باید توسط طلاب جوان حوزه های علمیه انجام شود .

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره به ناکامی انقلاب های دیگر،اضافه کرد: باید فرصت ارائه مقاله، تحقیق و پژوهش برای طلاب فراهم شود و موضوعات بیانیه گام دوم در قالب مباحث پژوهشی مورد توجه حوزویان قرار گیرد.  بدانید انقلاب اسلامی ایران بین دیگر مسلمانان اهل سنت و مسیحیان نفوذ کرده است و بزرگان آن از امام خمینی(ره) به عنوان انسانی بزرگ و تأثیرگذار یاد می‌کنند بنابراین انقلاب و مردم ایران اسلامی باید برای همه مردم دنیا الگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به فتنه سال ۸۸ افزود: در طول این ۱۰سال ایران اسلامی از گزند و فتنه دشمنان آسوده نبوده است، توطئه‌های دشمنان منافع دولت‌های اسلامی را به خطر می‌اندازد، یک لحظه غفلت ممکن است به ضربه اساسی تبدیل شود، همه باید با تبعیت از ولایت فقیه پابه کار باشیم و بدانیم چه کنیم تا از دسیسه‌های آنان در امان باشیم.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، شاخصه های حوزه انقلابی را توضیح داد و به مواردی همچون اعتقاد عمیق به ولایت‌فقیه و تبعیت مطلق، تبیین مبانی دینی، قرآنی، حدیثی، فقهی در رابطه با ولایت‌فقیه، بیان امتیازات نظام و حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه نسبت به سایر حکومت‌های دنیا، پاسخ به شبهات در خصوص ولایت‌فقیه، آشنایی با ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و رهبری (حفظه الله)، تبعیت محض از ولایت‌فقیه اشاره کرد.

وی در ادامه اعتقاد عمیق و باور داشتن ولایت‌فقیه را از شاخصه‌های افراد انقلابی دانست و بیان کرد: همه ما در همه برهه‌های زمانی باید مطیع محض ولایت‌فقیه باشیم و بنا به سلیقه خود عمل نکنیم. حوزه‌های علمیه نظارت جدی خود را در دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی و ... داشته باشند؛ چراکه با نظارت حوزه از نفوذ افراد غرب زده جلوگیری می‌شود، اما این بدان معنا نیست ما به مسئولان حکومتی بدبین هستیم، وظیفه این است که در عین داشتن حسن‌ظن نظارت دقیق هم داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی در پایان لزوم تبلیغ چهره به چهره را ضروری خواند و گفت: یکی از شاخصه‌های مهم طلبه انقلابی انس کامل با قرآن است، و باید طبق نظر مقام معظم رهبری حفظ قرآن در حوزه های علمیه توسط طلاب جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha