شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری میان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با دانشگاه فرهنگیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: توانایی و ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در کنار توان و تجربه دانشگاه فرهنگیان می تواند زمینه شکوفایی و پیشرفت زنان در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی در آئین امضای تفاهم‌نامه حوزه علمیه خواهران اصفهان و دانشگاه فرهنگیان، گفت: زنان از ارکان اساسی جوامع بشری و جامعه اسلامی به شمار می روند و جامعه برای پویایی در زمینه های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند نیروی عظیم زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع که مربی نیم دیگر از جامعه هستند، می باشد.

وی افزود: یکی از عرصه های مناسب برای حضور فعال و مؤثر خواهران طلبه، نهاد آموزش و پرورش به منظور تعلیم و تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور است و کسب این توانمندی می تواند از طریق نهاد دیرپا و پویای فرهنگیان میسور گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: بی شک توان و تجربه دانشگاه فرهنگیان در کنار سال های تجربه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی مدیریت حوزه های علمیه ی خواهران استان اصفهان در عرصه دین و آموزه های دینی با ۴۳ مدرسه علمیه و ۶ مؤسسه آموزش عالی در سراسر استان و بیش از ۱۱ هزار طلبه مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل، می تواند به تحقق اهداف نظام اسلامی در زمینه تبلیغات و نشر دین کمک قابل توجهی نماید.

وی ابراز امیداوری کرد: با توجه به ایجاد بستر مناسب توسط دانشگاه فرهنگیان و حوزه های علمیه خواهران، این تفاهم نامه بتواند دستاوردهاو برکات خوبی برای فرهنگ جامعه به همراه داشته باشد.

در ادامه دکتر شهرام عروف زاد، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان ضمن بیان رسالت های دانشگاه فرهنگیان و شرایط کنونی دانشگاه در استان اصفهان عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا و مورد تفقد رهبر معظم انقلاب است و از دید ایشان دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک برای آینده نظام است.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان نقاط مشترک زیادی در حوزه تعلیم و تربیت، حوزه حاکمیتی و نظام با حوزه های علمیه خواهران دارد.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: دانشگاه باید چیزهایی را از حوزه یاد بگیرد و حوزه هم باید یک چیزهایی را از دانشگاه یاد بگیرند گفت: هر دو مجموعه دارای منابع مشترکی که می توان منابع و دستاورد های را به اشتراک گذاشت و از آن بهره برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha