شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان، با اشاره به اجرای طرح ۶ و ۴ ساله حفظ کل قرآن در مدارس علمیه خوزستان، گفت: تاکنون ۲ مدرسه قرآنی یکی در اهواز و دیگری در اندیمشک راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به راه‌اندازی ۲ مدرسه قرآنی در استان خوزستان، بیان کرد: یکی از مدارس قرآنی مرتبط با مدرسه علمیه الغدیر اهواز و دیگری در مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک است.

وی با بیان اینکه در مدرسه قرآنی، طلاب علاوه بر دروس اصلی خود، به حفظ قرآن نیز مشغول هستند، گفت: در مدارس قرآنی یک طلبه نهایتاً طی گذشت ۶ سال، علاوه بر حفظ کل قرآن کریم، در مباحث «حفظ»، «ترجمه»، «تفسیر»، «مفاهیم» و «سبک زندگی قرآنی» خبره می‌شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در ادامه از اجرای طرح حفظ ۴ ساله خبرداد و افزود: در این طرح که پس از پایان امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار می‌شود، طلاب به‌صورت روزانه نیم‌صفحه از قرآن را حفظ خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بزرگیان، تصریح کرد: تلاش داریم تا گفتمان قرآنی را در سطح مدارس علمیه خوزستان راه‌اندازی کنیم تا إن‌شاءالله خروجی آن، طلابی با دانش بالای قرآنی باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha