شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اداره تبلیغات بهار

حجت الاسلام جمشیدی گفت: برگشتن به مساجد به عنوان محور اصلی فرهنگ ناب اسلامی در واقع برگشت به اصل تمدن و آشنایی با معارف اسلامی در جهت ارتقای سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد جمشیدی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار، صبح امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی فرهنگی شهرستان بهار در دفتر امام جمعه این شهر اظهار کرد: احیای مساجد، احیای تمام ارزش های اسلامی و زنده کردن فرهنگ صحیح اسلامی در تمام ابعاد زندگی و جامعه است.

وی افزود: مسجد همواره به عنوان سنگر اصلی انقلاب و اولین پایگاه بنا شده در ترویج اسلام توسط وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) توانسته رسالت خود را در طی این سال‌ها به خوبی به عرصه ظهور برساند.

حجت‌الاسلام جمشیدی بیان کرد: قطعا رسیدن به این مهم نیاز به مبلغین توانمند و مردمی و همکاری مردم دارد، همان همکاری که در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم و این مساجد ومسجدی ها بودند که توانستند قدرت با عظمت بسیج را تشکیل دهند.

وی گفت: امروز هم برای مبارزه با جهالت مدرن و غرب زده که بیشتر جوان‌های ما درگیر آن هستند باید ازاین مرکز مهم دینی و مردمی استفاده کرد که قطعا این امر همان ابزار پویا و ارتباط مردم با مسجد را می طلبد.

رئیس تبلیغات اسلامی بهار با بیان اینکه در فرهنگ دینی، نام «مسجد» یادآور بندگی و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است، اذعان کرد: «مسجد» یعنی جایگاه سجده، و سجده اوج عبادت و بندگی انسان برای خداست؛ «السجود منتهی العبادة من بنی آدم.» در حقیقت، برترین و اصیل‏‌ترین محل برای عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است.

حجت‌الاسلام جمشیدی اضافه کرد: بنابراین، در قرآن کریم بر جنبه‌‏های عبادی مسجد بیش از هر بعد دیگری تکیه شده است؛ مسجد جایگاه عبادت و پرستش خالصانه خداوند است; «و ان المساجد لله فلا تدعوا مع الله احدا.» (جن: 18) مسجد جایگاه زمزمه و نجوای صادقانه با معبود است و قرآن کریم در سوره حج فرمد:  «و اقیموا وجوهکم عند کل مسجد وادعوه مخلصین له الدین‏».

وی بیان کرد: درواقع یکی از نقش‌‏های اساسی مسجد آن است که زمینه عبادت پر حضور و خالصانه را فراهم نماید تا مؤمنان در آن‏جا با پرداختن به نماز و ذکر و دعا، زنگار غفلت از دل و جان بشویند و با خداوند متعالبه معنای واقعی کلمه «انس» بگیرند.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha