سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید تلاش شود خصائص حضرت زینب (س) در بین بانوان جامعه اسلامی ما همچنان برجسته بماند؛ به‌گونه‌ای که مادران مسلمان این سرزمین الگویی زیبا از آن حضرت را در ذهن و خاطر دختران خود ترسیم کرده و آنان را در مقابل الگوهای منحرف غربی بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش مادران، همسران و دختران شهدا به مناسبت روز پرستار، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س)، با اشاره به گذشت و ایثار و صبر همراه با بصیرت حضرت زینب (س) در راه انجام تکلیف الهی، اظهار کرد: آن بانوی گرامی همچون پدر و مادر بزرگوار خود، درس ایثار و ازخودگذشتگی از جان و مال و تمام دارایی خویش در راه خداوند را به تمام معنا آموخته بود و از همان دوران کودکی تا آخر عمر مبارک خود بر آن مداومت داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در مورد این خصلت زیبای آن حضرت نقل است که: روزی علی (ع) مستمندی را به خانه آوردند تا از او پذیرایی کنند. وقتی از حضرت فاطمه (س) پرسیدند آیا در خانه چیزی هست که با آن از مهمان عزیزمان پذیرایی کنیم؟ آن حضرت فرمودند: به غیر از مختصر غذایی که برای زینب کنار گذاشته‌ام، چیزی وجود ندارد. در این لحظه که حضرت زینب (س) چهار سال بیش‌تر نداشتند، خطاب به مادر فرمودند: مادر جان غذای مرا به مهمان بدهید.

وی با بیان اینکه ایثار آن بانوی بزرگوار به تمام و کمال در عاشورا متجلی شد، اضافه کرد: این ایمان با بصیرت و استقامت همراه با عقیده، حضرت زینب کبری (س) را به اسوه صبر و شکیبایی تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهید مطهری در این رابطه می‌نویسد: در حماسه حسینی آن کسی که بیش از همه درس تحمل و بردباری را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید خواهر بزرگوارش زینب (س) بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالروز میلاد حضرت زینب (س) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است، ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: حضرت زینب (س) پرستاری دلسوز و مهربان بود و سراسر زندگی بابرکت ایشان به همراهی، مراقبت و پرستاری از عزیزترین بندگان خداوند سپری شد و این خصیصه بارز، آن حضرت را به الگوی نمونه پرستاران تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این بانوی بزرگوار از همان دوران کودکی یار و غمخوار و پرستار مادر مظلوم خویش بود و زمانی که پدر در محراب کوفه با شمشیر ابن ملجم مرادی ضربت خورد، پرستاری آن حضرت را بر عهده گرفت و بعد از شهادت پدر بزرگوار خویش در کنار برادر در مدینه قرار گرفت و وقتی که در سال پنجاه هجری معاویه حضرت امام حسن (ع) را مسموم کرد، تنها پرستار برادر بود.

وی اظهار کرد: پس از آن نیز همراه همیشه عزیزترین برادر خود امام حسین (ع) شد و در سخت‌ترین و سوزناک‌ترین حادثه زندگی خویش، یعنی شهادت برادر از آغاز تا انتها او را ترک نکرد و غمخوار او شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید تلاش شود خصائص آن بانوی بزرگوار در بین بانوان جامعه اسلامی ما همچنان برجسته بماند و مادران مسلمان این سرزمین الگویی زیبا از آن حضرت را در ذهن و خاطر دختران خود ترسیم کرده و آنان را در مقابل الگوهای منحرف غربی بیمه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha