پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس زاده

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ثبت ۵۸ موقوفه در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، ظهر امروز در همایش «وقف احسان ماندگار، توسعه پایدار» که در سالن همایش دانشگاه علامه طباطبایی (ره) فرهنگیان خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه در استان لرستان ۲ هزار و ۸۵۰ موقوفه وجود دارد، گفت: از این تعداد موقوفه ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد و تعدادی حسینیه، مهدیه و فاطمیه هستند.  

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه باید از تمام ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی بهره گرفت، افزود: مردم باید با برکات و ثمرات وقف در حوزه های مختلف آشنا شوند تا شاهد رونق فرهنگ وقف در حوزه های مختلف باشیم.  

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه امید می رود واقفان خیر اندیش در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه گام بردارند، خاطر نشان کرد: وقف حوزوی در استان کم است و نیاز است در این راستا واقفان همت بیشتری در ثبت موقوفات حوزوی داشته باشند.  

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه مشارکت واقفان در استان در راستای ثبت وقف مطلوب و بیشتر از سهمیه ابلاغی سازمان اوقاف است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.  

وی با بیان اینکه وقف مشارکتی می تواند در راستای توسعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه موثر باشد، اظهار کرد: افراد می توانند بر حسب وسع مالی و معنوی خود موقوفه ای را بصورت مشارکتی ثبت کنند تا برکات این چشمه جاری الهی نصیب همگان شود.

در پایان این همایش از واقفان، متولیان وقف، خدام امامزادگان و اماکن متبرکه تجلیل شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha