پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: امروز پرستاری از بیماران در مراکز درمانی و بیمارستانها به رغم سختی کار، تأسی به حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، روز پرستار و تقدیر از زحمات این قشر، گفت: جای بسی افتخار است که در نظام اسلامی برای تقدیر از پرستاران و سفید پوشان سلامت، همانانی که در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، حوادث غیر طبیعی و مراقبت از سلامت بیماران، روز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیدند.  

وی در ادامه تصریح کرد: پرستاران باید به خود ببالند که در جامعه اسلامی چنین الگو و نماد ارزشمندی برای این صنف خدوم و زحمتکش وجود دارد.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به نقش بصیرت افزای حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا و تمسک به کلام امیرالمومنین(ع) که فرمودند: «... حق را بشناس تا اهل آن‌ را بشناسی.»، اظهار داشت: گذشته از الگو پذیری پرستاران از حضرت زینب(س)، باید تمام جامعه خصوصا نخبگان حوزوی و دانشگاهی، رسالت سفیران کربلا را که سبب ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی است، بیشتر شناخته و به دیگران هم بشناسانیم.

وی ادامه داد: جایگاه و منزلت خدمات پرستاری در نظام اسلامی و در بین آحاد جامعه، جزو ارزشمندترین حرفه ها بوده و خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: امروز پرستاری از بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها به رغم سختی کار، تأسی به حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با بیان این که پرستاران باید رهرور حضرت زینب(س) باشند، گفت: شغل پرستاری باید ادامه رسالت زینبی(س) تلقی شود. از این رو، شایسته است پرستاران خدوم افزون بر انجام تعهدات قانونی، خود را به صفات زیبای آن حضرت، زینت دهند.

انتهای پیام


 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha