شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 جوانان مسلمان بریتانیایی خیابان ها را پس از جشن کریسمس تمیز کردند + تصاویر

 حوزه/ حدود ۱۵۰۰ جوان مسلمان داوطلب پس از اقامه نماز صبح، صدها تن زباله را از خیابان های شهرهای مختلف بریتانیا جمع آوری کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو، جوانان مسلمان در بریتانیا، پس از جشن های سال نوی میلادی به تمیز کردن خیابان ها مشغول شدند.

داوطلبان جوان مسلمان در سراسر انگلیس در ساعات اولیه  یکم ژانویه ۲۰۲۰ از خواب بیدار شدند تا خیابان ها را پس از جشن های سال نو تمیز کنند.

قمر احمد ظفر امام جماعت انجمن جوانان مسلمان گفت:  بسیاری از مردم در شب عید سال نو جشن می گیرند که جشن آغاز سال جدید است.

وی گفت:  پس از آن همه ما دور هم جمع می شویم و برای تمیز کردن خیابان ها به راه می افتیم. این تنها تمیز نگه داشتن محیط اطراف ما نیست ، بلکه این کار برای یادآوری این حقیقت به جوانان است که آن ها وظیفه ای قبال جامعه شان دارند.

وی گفت: بیش از هر چیز، همچنین سعی داریم یک سبک زندگی درست در جوانان به وجود آوریم و به آن ها یادآور شویم که نباید غذا را اسراف کنند و پلاستیک بریزند. و این رویدادها یادآور این است که مصرف گرایی تا چه حد سیاره ما را رو به تخریب می برد.

 بعد از نماز صبح روز چهارشنبه ، حدود ۱۵۰۰ جوان مسلمان کاپشن هایشان را پوشیدند و صدها تن زباله در سطل آشغال ها جمع کردند.

ابتکار عمل آنها در شهرهای مختلف انگلستان از لندن گرفته تا  ادینبورگ ، گلاسگو ، تا والسال ، منچستر و کاردیف ادامه داشت.

گفتنی است گرچه مسلمانان معمولاً در جشن های سال نو شرکت نمی کنند اما معمولاً در طول فصل سرما و اعیاد میلادی از نیازمندان دستگیری می کنند.

هفته گذشته جمعی از جوانان مسلمان این سازمان نیز برای ارائه ۱۰،۰۰۰ وعده غذایی به کارتن خواب ها قبل از ۳۱ دسامبر جمع شدند. پیش از آن نیز گروهی از داوطلبان از سوی شورای مساجد لنکشایر به بیمارستان سلطنتی بلکبرن سر زده و از بیماران عیادت کردند.

 قدیمی ترین مسجد انگلیس نیز چهارشنبه ۲۵ دسامبر درهای خود را باز کرد تا میزبان نیازمندان ، بی خانمان ها ، و سالمندان برای ناهار کریسمس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha